2.4

Risen

Jesu uppståndelse skildras genom den icketroende romerska krigstribunen Clavius ögon. Clavius och hans medhjälpare Lucius får i uppdrag att lösa mysteriet om vad som hände med Jesus under veckorna efter korsfästelsen. De hoppas motbevisa ryktena om Messias ankomst och på så vis förhindra uppror i Jerusalem.

Originaltitel Risen
Regissör Kevin Reynolds
Manus Paul Aiello, Kevin Reynolds
Genre Äventyr, Drama, 2010-tal
Skådespelare Joseph Fiennes, Tom Felton, Peter Firth, Cliff Curtis, María Botto, Luis Callejo, Antonio Gil, Richard Atwill, Mark Killeen, Stewart Scudamore, Andy Gathergood, Stephen Hagan, Mish Boyko, Jan Cornet, Joe Manjón, Pepe Lorente, Stavros Demetraki

Murvel48
2018-03-04
Ovanligt bra film om romartiden med en annorlunda vinkel. Ännu bättre hade det varit om första halvans "deckargåta\\' inte övergått till religiöst hokus pokus. Men man kan inte få allt...
Roswall
2016-11-05
Väldigt ojämn med oklara bottnar och starka höjder. Ändå intressant rakt igenom.
Astrojacob
2016-08-22
Annorlunda vinkling och tid, men ingen Oscarsrulle.
Jamesa
2016-05-23
Välgjord historisk film. Bra och intressant med ovanligheten att handla om tiden efter uppståndelsen. Lärjungarna lite muppiga, men man kan inte få allt.
PeterTheW
2016-05-08
Intressant premiss men illa skrivet, agerat och genomgående plastigt.
Engravadlax
2016-05-01
Illa skrivet, illa spelat. Ungefär vad man kan vänta sig från en religiös propagandafilm.
Dutch
2016-04-27
Välgjord o stabil fantasyfilm.
BrutusBeefcake
2016-04-01
Börjar bra, men blir riktigt tråkig till slut. Ingen spänning eller udd, däremot mer välgjort än vad jag trodde den skulle vara. (5-/15)
jonassjohnson
2016-02-05