2.4

Black Magic Rites

Sex, våld och stirrande blickar i denna extremt förvirrande film om reinkarnation och häxkraft i ett italienskt slott.

Originaltitel Riti, magie nere e segrete orge nel trecento
Alternativ titel Black Magic Rites & the Secret Orgies of the 14th Century, Black Magic Rites: Reincarnations, The Reincarnation of Isabel
Regissör Renato Polselli
Manus Renato Polselli
Genre Skräck, 70-tal
Skådespelare Mickey Hargitay, Rita Calderoni, Marcello Bonini Olas, Raoul Rossi, Christa Barrymore, Consolata Moschera

henrikj
2024-01-02
Mycket, mycket förvirrande. Imponerande att lyckas dra ut på en nakenscen i 30 minuter dock.
Dele
2016-09-11
Förvirrande smörja.
Andravåningen
2015-11-14
Den sorglösa musiken när hon bränns på bål får avgöra det högre betyget.
2015-11-13
Förvirrat och italienskt i gammalt slott. Djävulspräster i röda kroppsstrumpor, farliga små fladdermöss, stammande buskisgubbe med tics, massor med tuttar, våldsamma ritualer, mycket märkligt soundtrack, inkvisitorer, vampyrism, sex, rök, dumma repliker och en hel del annat som man också vill se. Tyvärr så är hela kalaset ganska segt och oskitigt. Synd, för allt finns där. (7-/15)
schramm
2014-11-06
varken bra eller dålig. mest knark. och tuttar. och total förvirring.
Korben_Dallas
2013-11-05
Handlingen är mer än måttligt förvirrande men ascoolt framförd. Njuter man även av mjukpornografiskt våld och tuttar, så är detta nåt för er. Stark 3:a
Kurganen
2009-10-23
Jag hatar den här typen av film där allt går ut på att visa kvinnobröst. Våldspornografiskt dravel. Det finns en handling, det gör det. Typ. Men resultatet är bedrövligt. Filmen får en 2:a i alla fall och det beror på miljöerna. Det vansinniga överspelet hjälper inte till heller. (En bisak som inte har med filmen egentligen att göra men jag ändå reagerade på, när de medeltida människorna skriker syns amalgamfyllningarna. Inte bra.)
idd
2009-06-07
total idioti! renato polselli skapar ännu en klockren sörja av snusk, satanism, förvirring å dekadens.. om man klarar av att bortse från den genretypiskt vidriga sexismen (våldtäktscener inlagda som "festliga inslag") så får man ett hejdundrande kalas som man inte begriper någonting av! fantastiskt!
Kriffot
2009-05-09
Det är inte så bra, men vissa miljöer och kostymer är fina.. och det är så jävla bisarrt och knasigt att man ändå fängslas. Det hela faller dock på allt för mycket bröstfilmning och lite väl äckligt överspel!
prs
2007-01-13
Oerhört rörigt, efter tio minuter vrider jag mig oroligt och undrar när det ska ta slut. Efter en timme skrattar jag och nästan gillar det! Tror att det leder till dårskap att försöka reda ut den eventuella tanken bakom den här filmen. Sevärd, om inte annat för fantasifullt musikpålägg.