2.4

Road House

Dalton har tagit på sig uppdraget att rensa upp en nergången bar i Missouri.

Originaltitel Road House
Regissör Rowdy Herrington
Manus Hilary Henkin, R Lance Hill
Genre Action, Thriller, 80-tal
Skådespelare Patrick Swayze, Kelly Lynch, Sam Elliott, Ben Gazzara, Marshall R Teague, Julie Michaels, Red West, Sunshine Parker, Jeff Healey, Kevin Tighe, John Doe, Kathleen Wilhoite, Travis McKenna, Roger Hewlett, Kurt James Stefka, Gary Hudson

halvdebil
2018-06-19
hur betygsätter man den här jävla feberdrömmen

2017-08-03
ligger mellom 3 og 4, Siste 20 min ødelegger en del. Men Swazys fasta og glatte rumpe redder filmen .
booby
2017-01-04
Sprudlande 80-talsfilm.
fridenpaden
2016-07-09
Extrem 80-talsaction. Larvig men underhållande.
Hogman
2015-07-23
Såg om den o hade för mig att den skulle vara bättre, var ju ca 25 år sedan sist. Visst är det alltid härligt när elaka typer åker dit, men mkt är väldigt b, få människor beter sig som slöddret på barerna och fajtingen är emellanåt riktigt pinsam. Plus till Sam Elliot dock, som är riktigt riktigt cool.
Itake
2015-03-02
Plot holes the size of the sun. Men ibland är det så dåligt att det faktiskt blir bra.
Andreas_
2015-02-14
Visst är detta fånigt och orealistiskt på alla sätt och vis...rent skrattretande egentligen, men samtidigt så är det så dåligt att det blir helt lysande och det är 80 tals film dessutom, så hur dåligt eller fånigt eller orealistiskt det än är, så är det kult idag eftersom man växte upp med detta som liten grabb, så jag kan inte såga detta utan ser den med ett skratt och leende idag istället. Dom flesta skådisar överspelar så klart oxå men Swayze och Sam Elliott är faktiskt riktigt bra i ledande roller. Kelly Lynch är väl okej och Ben Gazzara spelar över så där härligt mycket som en riktigt skurkboss alltid fick göra på 80 talet. Älskade 80 talet och denna film för med sig massa goa minnen och betyget kan inte bli sämre än ett medel här, trots alla sina brister. Stark 3:a blir betyget från mig och har man inte sett den så ska man se den som en glimten i ögat, överdriven till max actionfilm...ta den absolut inte för seriöst idag så kan man faktiskt uppskatta den och få en rolig stund.
2015-02-12
När jag idag ser 80-talsfilm med action så väcks härliga nostalgiska känslor inom mig samtidigt som jag brottas med det faktum att det oftast, som i detta fall, dras till att kännas både fånigt och överdrivet. Jag får kul underhållning och Patrick Swayze och Sam Elliott levererar men det finns inte mycket trovärdigt här(vilket heller aldrig var meningen). 2+
Scrapop
2014-10-21
Efter det att jag sett Road House känner jag mig tillfreds på underhållningsfronten. Historien är dock inget märkvärdigt och vissa fightscener känns lite larviga. Når inte riktigt upp till en trea i betyg men tvåan är stark.
ninjataxen
2014-10-05
Bra: nej. Underhållande: till en viss punkt.