Robbie Ren i de stora renspelen

Renen Robbie vet inte riktigt vad han vill här i livet, så han reser till Nordpolen för att försöka ta en plats i tomtens slädtrupp. Robbie har av naturen utrustats med en stor mule som är lika navigationssäker som en kompass men han är lat och otränad och tror att jobbet bara innefattar en dags arbete per år. Döm om Robbies förvåning när han inser att han måste vara i fysiskt topptrim för att platsa i laget. Robbie står nu inför en stor utmaning - han måste bevisa för sig själv, sin drömflicka och sina lagkamrater att han kan vinna i de stora renspelen.

Originaltitel Hooves of Fire
Alternativ titel Robbie the Reindeer in Hooves of Fire
Regissör Richard Goleszowski
Manus Andy Riley, Kevin Cecil, Richard Curtis
Genre 90-tal, Animerad, Komedi, Kortfilm
Skådespelare Rhys Ifans (röst), Jane Horrocks (röst), Ricky Tomlinson (röst), Steve Coogan (röst), Ardal O'Hanlon (röst), Caroline Quentin (röst), Harry Enfield (röst), Paul Whitehouse (röst), Robbie Williams (röst)

Dalibor
2009-03-06
Låg men skön humor
fridenpaden
2007-07-22
Trevlig historia, bra animerat. Saknar dock det där lilla extra som gör t ex Nick Parks filmer så otroligt bra. Föredrar Legend of the Lost Tribe.