2.1

Robin Hood

Robin Hood planerar tillsammans med Lille John och Röde Will att göra revolt mot makten och den brittiska kronan. Ingen vet vem Robin Hood egentligen är och den mystiska hjälten drar till sig uppmärksamhet såväl från farliga fiender som från underbara Marion.

Originaltitel Robin Hood
Regissör Otto Bathurst
Manus Ben Chandler, David James Kelly
Genre Action, Thriller, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Taron Egerton, Jamie Foxx, Ben Mendelsohn, Eve Hewson, Jamie Dornan, Tim Minchin, Paul Anderson, F Murray Abraham, Ian Peck, Cornelius Booth, Kane Headley-Cummings, Scot Greenan, Lara Rossi, Kevin Griffiths, Catriona Temple, Björn Bengtsson, Nick Wittman,

2020-04-01
Helt klart under förväntan. Man får se den som något annat än Robin Hood för den känslan är som bortblåst. Filmen har iaf snygga actionscener och kompetenta skådisar.
2020-01-10
Hur många sådan här filmer finns det? Den här var dålig...
finkan
2020-01-08
En annorlunda Robin Hood, gillar den inte
HerrNenne
2019-10-31
Den är sebar, men OJ så dum och oj så tråkig. Ändlösa tråkiga actionscener, en story som inte ens filmen själv bryr sig om, och så ett försök att ge den här tidsperioden en modern kostym, vilket bara tar en ur själva filmen och får allt att se löjligt ut. Jag och farsan la nästan lika mycket tid på att efteråt skratta och håna alla korkade saker i filmen.
Halofreak92swe
2019-04-21
Oj vad dålig. Den sämsta adaptionen av Robin Hood jag sett. Den börjar någorlunda intressant men sedan känns det som hela filmen snabbspolas. Förutsägbar och tramsigt slut. Inget att hänga i julgran. Svag 2.
Andreas_
2019-04-20
Skrämmande dålig film, bland det sämsta jag sett, manuset är katastrofalt dåligt, liksom all PK propaganda om hur synd det är om muslimer osv, patetiskt dåligt men skådisarna gör det bra och det är väl den enda behållningen i filmen, annars känns det mest som en medioker rockmusikvideo....detta är inte Robin Hood alls, ingen känsla överhuvudtaget, t.o.m filmen med Russel Crowe är mycket bättre, men Kevin Costners prince of thieves är fortfarande helt ohotad som bästa robin hood filmen, den hade åtminstone den rätta känslan, så detta rekommenderar jag att glömma och skippa, slösa inte bort er dyrbara tid på sådant här skit, såvida man inte är 12 år eller yngre förstås, då kanske detta hade varit kul, kanske åtminstone....betyget blir en begraven och totalt söndersågad svag 1:a
SID6581
2019-04-13
fett rulle. inte en död stund all sheriffs are bastards
SID6581
2019-04-13
fett rulle. inte en död stund all sheriffs are bastard