2.4

Robin Hoods dotter

Kung Richard har dött och maktkonspirerande prins John har fängslat frihetskämpen Robin Hood. Hans dotter Gwyn reser till Frankrike för att se till att arvtagaren prins Philip kommer hem och tar över kronan så att hennes far blir fri.

Originaltitel Princess of Thieves
Regissör Peter Hewitt
Manus Robin Lerner
Genre Action, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Malcolm McDowell, Stuart Wilson, Keira Knightley, David Barrass, Hannah Cresswell, Del Synnott, Crispin Letts, Stephen Moyer, Jonathan Hyde, Roger Ashton-Griffiths, Adam Ryan

2016-10-28
Keira Knightley gör bra ifrån sig och filmen duger i brist på annat.
leif452
2011-07-20
Det var en riktigt bra och underhållande film, som fängslar under hela filmen. Tycker att den är mer än fullgod som underhållning.
jingoo
2010-12-11
Puttenuttig tv-film som inte hade haft mycket att komma med om Knightley med all sin karisma inte hade varit med. McDowell har några bra scener i sin standard-roll som bad guy. Väldigt naiv handling om "rättvisa" blabla. Keira är ju urgullig men det räcker inte för att lyfta resten av filmen.
buglady
2010-11-21
Helt ok, söt och lite oskyldig. Tycker dock att Keira är VÄRDELÖS, spelar överdrivet och svårt att ta på allvar. Som sagt jag ingen Keira fan alls!!!!
Lord_saile
2010-11-08
Den va inte så dålig som jag trodde den skulle vara, men ologisk och dum. Robin Hood och Will är de enda älskvärda karaktärerna, fast ingen skådis är dålig, utan de är ganska bra. Men tyvärr, ingen film man ser två gånger precis
83-Echoes
2010-05-29
Undrar värkligen varför man får tilåtelse att göra en så dålig film, inte ens söta Keira förtjänar att jag skulle höja betyget.
Nolie
2010-03-13
Att jag inte kommer ihåg att jag har sett den här för inte alltför länge sen är en fingervisning om hur minnesvärd den här filmen är.
embla13
2009-04-16
Gullig, underhållande och jag gillar Keira!
asdjol
2008-03-18
Jag tycker att filmen var underhållande och trevlig.
corto
2008-03-17
Allt barnvänligt våld gör den löjlig och ännu dåligare.