2.8

Robinson Cruse på Mars

Strandsatt på Mars måste en astronaut, med bara en apa som sällskap, finna vatten, syre och andra saker han behöver för att överleva. En dag ser han ett fotavtryck i den röda sanden. Är han inte ensam på den öde planeten? Fritt efter boken.

Originaltitel Robinson Crusoe on Mars
Regissör Byron Haskin
Manus John C Higgins, Ib Melchior
Genre Science Fiction, 60-tal
Skådespelare Paul Mantee, Victor Lundin, Adam West

myslas
2019-10-16
Det är svårt att ha några större förväntningar på en film med detta namnet men jag hade hoppats att det skulle vara en lite ball kultrulle. Dessvärre är det en rätt fånig och sömnig film som aldrig verkar ta slut.
idd
2019-03-30
fantastiska miljöer och färger! givetvis lite lagom 60-talstorr..

2013-07-22
Inte en film man bör ta på överdrivet stort allvar, moderniseringen av historian är gjord med komisk ton (även om filmen i sig inte är särskilt rolig) och det är fantasin som är det trevliga. Feta ljudeffekter!
niin
2013-05-17
Alldeles för seg för sitt eget bästa. Man måste nog vara hardcore sci-fi nörd för att få någon uppskattning av detta. Som b-film är den lite för bra för att bli underhållande och som en seriös film är den alldeles för dålig. Farligt nära ettan.
rebelscum
2013-03-06
Det växer tydligen korv på Mars. Sa du att det växer korv på Mars? Ja, det växer korv på Mars. Robinson Crusoe gör sig kanske bäst på vår planet, även om filmen till viss del har sin charm.
Mat1az
2012-03-28
Småysig frukostfilm utan egentlig handling. Och med tanke på det; alldeles för lång med ett för abrupt slut. Har en "charmig" (om man kan kalla det för det) 60-tals America-Fuck-Yeah stämpel över sig. Det är inte du som ska lära dig grottmänniskans spåk, det är tammefan han som ska lära sig engelska. Oj oj. Men småtrevlig och charmig rakt igenom, mysigt.
Astrojacob
2011-12-03
Ok, fantasi och kul idéer, men varken spännande eller engagerande. När de visat samma scener 4 gånger börjar det bli lite pinsamt... Får en snäll, svag Trea för det ovanliga greppet trots att jag slutade räkna plotholes efter första 15 minuterna...
EmitFlesti
2011-06-24
Inte den Robinson Cruse som Daniel Defoe föreställde sig. Svårt att ta på allvar för filmskaparnas (eller världens) klara brist på research. Kan endast uppskattas med ett leende på läpparna, annars finns det inte mycket att uppskatta.
Gröne_Orm
2010-12-19
Budgetproduktion av rang.
arruba
2010-12-09
Det är mestadels charmen som håller filmen levande och hur man under 60-talet trodde det såg ut på mars. Sen är Adam West i en klass för sig.