Robinson Crusoe

På flykt undan följderna av en duell flyr Robinson Crusoe till sjöss. Men det är som att komma ur askan i elden. Skeppet går i kvav utanför en öde ö nära Nya Guinea. Robinson räddar sig i land som enda överlevande. För Robinson Crusoe är skeppsbrottet inte bara en fysisk katastrof. Han kämpar också för att inte bli galen av ensamheten på ön. Efter två år ser han en dag ett fotspår i sanden. Mötet med inkräktaren på hans ö kommer att bli blodigt och brutalt. Det blir ett möte mellan den högt utvecklade europén och den primitive vilden. Ett möte med flera överraskande vändningar.....

Originaltitel Robinson Crusoe
Regissör Rod Hardy, George Miller (I)
Manus Christopher Lofton
Genre Drama, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Pierce Brosnan, Lysette Anthony, Sean Brosnan, James Frain, Martin Grace, Ian Hart, Damian Lewis, Ben Robertson, William Takaku, Polly Walker

booby
2013-08-29
Brosnan försöker hitta sig själv. Inte så bra.
AddeColciago
2013-08-21
"NnnnnOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!"
AlbinWesley
2012-07-15
Helt reko, men inte mycket mer än så. Minns den från min barndom som bättre än såhär. Berättelsen är emellertid en ganska fantastisk sådan.
Djason
2011-11-07
Bra och spännande Crusoefilm, även om Brosnan känns lite fel i rollen. Hur som helst är 3:an stabil.
FilmGuden
2010-09-13
Bra men ofta filmad berättelse. Den fina vänskapliga relationen, och dess intressanta utveckling är starkast. Helt okey skådespeleri.
Noseman2005
2010-08-20
"...ett möte mellan den högt utvecklade europén och den primitive vilden." Och det är precis det som gör att filmen inte fungerar.
Kurganen
2010-02-17
Jag gillar verkligen historien och har alltid gjort det. Den ensamma människan som i kamp mot naturen och ensam söker överleva på en öde ö, det är bra skit. Handlingen vorde därför resultera i något bättre än det här. Pierce Brosnan är inte en stor skådis, för det första. Han är ensidig och likadan i alla filmer. Hans gestaltning av Crusoe är om inte dålig så i vart fall inte särskilt bra. Då tycker jag William Takaku i rollen som Fredag är betydligt mer sevärd. Han gör en bra insats. Filmen har schyssta miljöer och det är ändå en påkostad version. Jag tror det faller på Brosnan, helt enkelt.
KarlG
2009-11-16
Underbar berättelse, dessvärre har filmen brister nog att inte få högre betyg.
schimon
2009-09-30
allt känns så B på nått sett, tom berättarösten !
Mohammut
2009-09-24
Nej, denna kunde man gjort något bättre