RoboCop

Murphy är polis i Detroit i en nära framtid. Ett privat företag har tagit över polisverksamheten och när Murphy blir svårt skottskadad ser de ett tillfälle att testa en ny uppfinning, Robocop - en robot som till viss del består av Murphys kropp.

Originaltitel RoboCop
Alternativ titel Robocop - En robotsnut
Regissör Paul Verhoeven
Manus Edward Neumeier, Michael Miner
Genre Action, Kriminalare, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Peter Weller, Nancy Allen, Dan O'Herlihy, Ronny Cox, Kurtwood Smith, Miguel Ferrer, Robert DoQui, Ray Wise, Felton Perry, Paul McCrane, Jesse D Goins, Del Zamora, Calvin Jung, Lee de Broux

Skapad 2006-11-13 av
En kultfilm inom science-fictiongenren. Regisserad av Paul Verhoeven med Peter Weller i huvudrollen. En film som fortsatte i en serie av filmer under 80-och 90-talet. I framtidens Detroit har man uts...   Läs mer »

AudreyHorne
2018-07-24
tokrolig och seriös på samma gång. sevärd ändå, gillar tv-inslagen om den knäppa samtiden mycket.
2018-06-24
Kult!
2018-01-02
Gillar den här filmen skarpt!!!
Dele
2017-06-06
Håller inte riktigt hela vägen, men överlag en relativt fyndig framtidssatir med en ganska obehaglig ton rakt igenom, som gör den till lite mer, och lite bättre än den sedvanliga actionfilmen.
Tatty
2017-01-17
Gammal film som jag brukade se för längesen. Fortfarande lika bra och okej. En aning spännande.
lordsweden
2016-10-30
Bitches leave. Världens coolaste replik!
andmoreagain
2016-08-09
Har måhända ett samhällskritiskt budskap (eller en nattsvart vision om det framtida superkapitalistiska samhället) som andra cyborgfilmer def. saknar...men ändå kan jag inte tycka att det är Terminatör-klass. Men nu såg jag dir cut och den innehåller mycket goa våldsscener som passar bra till chipsen!
stgurgel
2016-06-13
Upplevde den för första gången som ganska åldrad vid denaste omtitten och det var lite förvånande. Men det aningen för übercoola tillförde en nostalgisk känsla av de actionfilmer som åttiotalet gjorde bäst, och femman står sig men med annan grund än hur jag tidigare uppfattat den
spielmitmir
2015-12-06
Kultig och välgjord, men jag är inget superfan. Mannen och jag brukar tjafsa om vem som är coolast
dudson
2015-06-30