RoboCop 2

Det multinationella företaget som en gång skapade RoboCop sätter nu in alla resurser på att förgöra sin skapelse.

Originaltitel RoboCop 2
Alternativ titel RoboCop II
Regissör Irvin Kershner
Manus Walon Green, Frank Miller (II)
Genre Kriminalare, Thriller, Äventyr, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Peter Weller, Nancy Allen, Dan O'Herlihy, John Glover, Tom Noonan, Belinda Bauer, Gabriel Damon, Leeza Gibbons, Robert DoQui, Mark Rolston, Thomas Rosales Jr

2018-01-02
Underskattad enligt min mening, håller fortfarande formen, även om den inte lika bra som ettan..
myslas
2017-08-03
Det verkar som om alla inblandade här har sett på Robocop och sedan försökt kopiera dess känsla men helt missat Verhoevens satiriska samhällskritik. I slutändan blir det här mest en meningslös och väldigt dålig kopia.
BrutusBeefcake
2017-07-07
Har sett första filmen otaliga gånger och älskat den, men har dragit mig från att se både denna och 3an pga all skit man hört genom åren. Jag har dock ägt alla tre på bluray i snart 5 år och bestämde mig för att se denna idag och fan, det var ju inte särskilt illa! Det är ju långt ifrån första men det känns ändå som RoboCop, det är sunkigt, våldsamt och blodigt samt riktigt underhållande! Riktigt snygga stop motion effekter som imponerar kraftigt också, det här var inte i närheten av så dåligt som jag målat upp det. Härligt! (8/15)
Dele
2017-07-05
Sämre än föregångaren. Förhåller sig hyfsat till berättelsen och atmosfären, men är lite för utdragen och inte berättad med samma finess. Betygstrean är svag.
yaxez
2017-04-30
Härlig rampage på slutet men annars var det inte mycket att hurra för. Var tog musiken vägen? :(
Hanness
2017-04-14
Hyffsad film.
Raimo_1985
2016-07-29
Lite som en komedi men också med fint budskap, lite utdragen i slutet, en mellan-trea. Kan tyvärr inte jämföra med första filmen då det var några år sen jag såg den och mest minns grisigheterna.
dudson
2015-11-24
Gillar den här så mkt mera än den första filmen. Här är det röj från sekund ett. Och mera modern story med drogsamhället på ingång.& det nya populärkultur samhället på intågande.
2015-01-11
Inledningsvis så känner jag samma härliga känsla som den första filmen levererade. Här finns inslag av samhällssatir och brutal och rått våld som den första filmen lyckades balansera så bra. Tyvärr tappar man här balansen och faller över på sidan och istället blir det fånigt. Bara delen med den lilla skitungen som agerar som någon slags duktig kriminell är otrolig irriterande.
widez
2014-03-07
De fiktiva reklamsnuttarna i filmen är roliga.