2.5

Rock My World

När det populära rockbandet Global Heresy's frontfigur försvinner spårlöst, beslutar sig bandet för åka iväg till en herrgård tillsammans med nyförvärvet Natalie för att utveckla nytt låtmaterial. Där träffar de Lord och Lady Foxley, som bestämmer sig för att spela betjänter för att dölja att de egentligen hyr ut sin herrgård på grund av brist på pengar.

Originaltitel Global Heresy
Regissör Sidney J Furie
Manus Mark Mills
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Peter O'Toole, Joan Plowright, Alicia Silverstone, Jaimz Woolvett, Christopher Bolton, Lochlyn Munro, Martin Clunes, Alex Karzis

HerrArne
2007-07-11
På kornet flair_3. Det är alltid kul att bli positivt överraskad. En helt okej må-bra-film.
Hogman
2005-08-02
Detta kunde blivit så mycket mer, alldeles för mycket överspel och buskisskämt, men...bra skådisar och några bra scener som verkligen får en att le. Alicia Silverstone strålande söt också, det är en bonus.
aud
2004-07-12
I vanliga fall stör jag mig mycket på Lochlyn Munro - men han var ganska rolig i den här filmen. Bitvis roliga var även O'Toole och Plowright, men det räcker inte för att ge filmen en trea. Harmlös, meningslös och tam.
flair_3
2003-11-26
Förvånans värt trevlig rulle. "Dyslexics untie!"