2.8

Rock 'n' Roll High School

Eleverna på en gymnasieskola bestämmer sig för att sätta den rockhatande rektorn på plats. Musik av Ramones.

Originaltitel Rock 'n' Roll High School
Regissör Allan Arkush
Manus Joseph McBride, Russ Dvonch, Richard Whitley
Genre Komedi, 70-tal
Skådespelare Vincent Van Patten, Dey Young, Mary Woronov, Dee Dee Ramone, Johnny Ramone, Joey Ramone, Marky Ramone, P J Soles, Clint Howard, Paul Bartel

Skapad 2017-07-07 av Stygga-Vargen
Min musiksmak har alltid varit under ständig utveckling och under början av 00-talet gick jag från hårdrockare till jazzälskare till punkare till gothare (jag gick förvisso inte omkring i svarta...   Läs mer »

2016-07-24
Ramones är ett av mina favoritband och det var av den enkla anledningen jag bestämde mig för att se filmen. Första gången jag såg den blev jag lite besviken över att Ramones inte innehar huvudrollerna, vilket jag trodde de skulle ha, men man får ju se dem en hel del ändå. Ramones gör bra ifrån sig men å andra sidan kan det ju inte vara särskilt svårt att gestalta sig själv. P.J. Soles tycker jag är den som presterar bäst. Detta är en rolig och fartfylld komedi med mycket bra musik.
2014-11-23
En film som idag mest har kvar en charm för själva handling är löjligt och med förvånansvärt få roliga scener. Det som det dock finns massor av är bra musik och har man det minsta intresse av The Ramones får man en högtidsstund. Massor av deras låtar och de deltar och spelar i filmen. Det är just The Ramones som höjer betyget. Charm och bra musik!
AlbertSpica
2014-11-14
Lite fjantig/löjlig och synken i musikscenerna är väl inte de bästa men trots det är den jävligt lättsam och underhållande. Vet inte hur det hade varit om man inte gillar Ramones.
Namellak
2014-09-12
Jo, sniffar lite självdistans här och där, men annars lite väl serietidningsaktigt i längden med dåligt överspel. Gillar anarki/upprors-temat, men det blir för pubertalt och slutet känns bara för mycket med en del felriktat våld. Ramones och Soles höll intresset uppe.
Raimo_1985
2014-07-10
Stark trea, inte världens bästa highschool-film men superröj och mycket sevärd för Ramones närvaro :D
Jannebanan
2013-05-17
Som film är den kass likt en 80-tals rockvideo med Twisted Sister, men ack så mycket bra Ramones låtar. Nostalgikick DeLuxe!!
Bomkia
2012-12-28
Mysig high school-komedi och massa Ramones-låtar. What's not to like? 3+
ziferN
2012-10-01
Småmysig, trevlig, kul och underhållande film med en helt klart kul story och bra 80-tals rock. Eftersom jag är både otroligt svag för 80-tals high school-filmer och 80-tals rock så var denna film bara ett rent nöje att titta på och fördriva tiden med, jag tycker dock att filmen misslyckas lite med det musikaliska då det inte ser ut som att dom sjunger när dom sjunger. Men ändå en småmysig och trevlig film som fungerade helt klart som tidsfördriv!
Bennyfilm
2011-10-31
såg denna för en jävla massa år sen och tyckte den var bra då. såg den flera gånger då om jag minns rätt..
MellonCollie
2011-10-22
Det här är en helt fantastisk humoristisk highschoolfilm med en massa bra musik, awesome karaktärer och hög bechdelfaktor!