2.7

Rock Star

Rock Star är berättelsen om Chris Coles 80-tal som hårdrocksfan och -sångare. Chris anser sig vara hårdrocksbandet Steel Dragons absolut största fan. Med en fantastisk sångröst efterliknar han bandets sångare i ett coverband. En dag ringer Steel Dragons hem till honom och erbjuder honom att ersätta den nyligen sparkade sångaren. Alla Chris drömmar går i uppfyllelse och han kastas rätt in i rock 'n' roll-drömmen; sex, drugs & rock 'n' roll.

Originaltitel Rock Star
Regissör Stephen Herek
Manus John Stockwell
Genre Drama, Komedi, Musikal, 2000-tal
Skådespelare Mark Wahlberg, Jason Flemyng, Jennifer Aniston, Timothy Spall, Timothy Olyphant, Dominic West, Dagmara Dominczyk

supermancover
2018-11-26
Svag tvåa. Väldigt ytligt och ingen gör egentligen sådär värst bra ifrån sig (även om det inte heller är totalkasst).
2017-10-22
2016-10-23
Bra och underhållande film med bra skådespelare och bra musik. Svag 4:a.
AlbinWesley
2016-02-20
Medioker film som hade tjänat mycket på mer självironi. I eftertexterna antyds lite sådan, men det är ju så dags då det... det är liksom helt enkelt inte särskilt klädsamt att göra en seriös film kring pudelrock, det är för mycket fjanterier inbyggt.
ziferN
2014-11-27
Det är enkelt, underhållande och med en Wahlberg som är som vanligt Wahlberg, samma stuk som vanligt. Detta är dessutom en typiskt dussinfilm som är medelmåttigt som bäst, men den har ändå en allmänt skön story som är lätt att tycka om.
2014-11-20
En rätt sunkig rockfilm. Den enda som efter slutexten kan ges med beröm godkänt är Jennifer Aniston. Wahlberg spelar över och/eller under och känns tafflig. Filmen verkar inte ha något hjärta över huvudtaget. Helt enkelt en ytlig film som berättar lite om mycket. Man kan dock hitta några godbitar i själva musiken om man gillar rock.
pungsnigel
2014-10-27
Höjer till en tvåa efter att ha sett den igen några år senare.
ClintanTheKing
2014-02-08
Denna är skön. Alltid härligt med musik och musikalrullar. Bra casting.
saxen11
2013-02-17
Noll realism, det stör mig. Ledsen men ett tribute band drar inte 2000 pers utan maximalt 20 avvikande fans.
Murvel48
2013-01-19
En film som är så inihelvete full med Hollywood-klyschor kan aldrig få mer än en tvåa.