3.7

Rockers

Man följer rastafaritrummisen Wallace när han strävar efter att tjäna pengar och spela musik.

Originaltitel Rockers
Regissör Ted Bafaloukos
Manus Ted Bafaloukos
Genre Drama, Komedi, 70-tal
Skådespelare Leroy 'Horsemouth' Wallace, Richard 'Dirty Harry' Hall, Monica Craig, Gregory Isaacs, Jacob Miller, Marjorie Norman, Winston Rodney, Frank Dowding, Robbie Shakespeare, Leroy Smart

Andreas123
2015-10-07
Bara introt är värt en femma. Resten av filmen håller minst lika bra standard, men bäst av allt är deras attityd. Det är också kul att se några av de främsta reggaeartisterna i filmen!
Spidde
2010-10-17
Jag hade aldrig trott att Rockers skulle vara så bra som den faktiskt är - en väldigt positiv överraskning! Riktigt bra musik, lagom nedrökt, otroligt sköna repliker, kläder och miljöer. Som en inblick i 70-talets reggaekultur är den ovärderlig och har man minsta intresse för reggae eller rastafari måste man helt enkelt se den.

2010-09-01
Skön inblick i den till synes något osannolika blandning av mysticism, teknik, lingo, narkotika och mode som reggaekulturen uppkom ur.
anca20
2010-08-27
Ital is vital!
skallecalle
2009-06-13
irie film!!

2008-03-09
Jamaicansk feelgood-film är niiice! Slutet var ju bara klockrent.
HerrArne
2007-12-22
Musiken höjer en ganska mager anrättning.
mistel
2007-10-13
ååå...hela filmens upplägg är ju helt underbart!!just detta att det inte behöver hända något är så himmla skönt:) den är samma otroligt sköna känsla över alla reggie-filmer jag har sätt!! en solklar 5:a!!!
Crille76
2007-06-18
Bästa filmmusik någonsin! Jacob Miller är så grym!
yangbo
2007-05-30