2.8

Rocky II

Efter matchen mot Apollo Creed riskerar Rocky att bli blind och väljer att lägga boxningshandskarna på hyllan. Han njuter istället av sitt äktenskap med Adrian som blir gravid. Apollo finner dock ingen ro då många menar att han inte var värd sin seger. Apollo utmanar därför Rocky i en returmatch.

Originaltitel Rocky II
Regissör Sylvester Stallone
Manus Sylvester Stallone
Genre Drama, 70-tal
Skådespelare Sylvester Stallone, Talia Shire, Burt Young, Carl Weathers, Burgess Meredith, Tony Burton, Joe Spinell, Leonard Gaines, Sylvia Meals, Frank McRae, Al Silvani, John Pleshette, Stu Nahan, Bill Baldwin

Skapad 2019-12-20 av ahglumslov
Handlingen i den andra filmen om boxaren Rocky Balboa tar vid precis där den första slutade, dvs. efter matchen mot Apollo Creed. Efter att Apollo utsetts till vinnare efter den jämna fighten talas...   Läs mer »

dudson
2018-11-24
Stark uppföljare som är mer nedtonad. Sly spelar bra men själva boxnings-scenerna känns overkliga mot slutet då inte Rocky ens kan skydda sig. haahaa. Är väl att stackars Rocky fått för många slag mot sin skalle. Själva fighten är gudomlig iaf. Fin film saga detta!
Solidus
2017-02-26
Värdig uppföljare och överraskande bra! Jag gillar att man väljer titta på framgångens baksida och filmen som helhet fortsätter att använda första filmens seriösa ton. Tumme upp!
2016-10-19
Minst lika seg, tråkig och överskattad som första filmen.
Dream
2015-12-26
Tar lite lång tid innan det börjar hända något, men när väl träningen och sedan Boxningen drar igång då blir den toppen! Men når inte den första filmen, då hade filmen behövt mer dramatik.
Fläskkäft
2015-08-31
Rocky 2 känns som en väldigt naturlig fortsättning och den är faktiskt nästan lika bra som den första. Precis som i den första filmen är det Rockys vardag som är bäst, boxningen är faktiskt mindre intressant. Trovärdiga skådisar i roller man faktiskt engagerar sig i och bryr sig om. Mysig stämning råder och kärleken mellan Rocky och Adrian är viktigast av allt. Kan tyckas att den liknar den första rullen en del men vad gör det när det är bra och intressant. Carl Weathers är härligt kaxig som Apollo Creed.
2014-11-03
Ettan höjdes till skyarna, med rätta, men snabbt var Rocky nere med tvåan. Når som sagt inte alls upp till den första delen och det är inte så underligt för när man försöker göra fler liknande filmer om boxning så sjunker nyhetsbehaget snabbt.
Tatty
2014-08-19
När man nu sett första filmen med Rocky tycker jag att denna film har lite glädje men även lite sorg. Och så är den riktig nervig mellan honom och Apollo. Filmen är för intensivt.
LacombeLucien
2014-06-01
Hmm.
picklessmulan
2014-04-20
Tycker denna är en mycket bra rulle trots en del orealistiska bitar. Ett härligt foto som fint skildrar ett fattigt kvarter i slutet av 70-talet. Tycker Stallone spelar bra i sin roll som Rocky! Betyget slutar på en Svag 4a
ShenLong
2014-02-02
det rebelscum sa + att ingen någonsin blockar slag. headpounding