Rocky V

När Rocky drabbas av permanenta skador efter sin senaste boxningsmatch ser han sig tvungen att lägga boxningshandskarna på hyllan. Han upptäcker också att hans revisor försvunnit med alla hans pengar. Rocky och hans familj blir tvungna att flytta tillbaka till sina gamla kvarter och försöka starta om från början.

Originaltitel Rocky V
Alternativ titel Rocky 5
Regissör John G Avildsen
Manus Sylvester Stallone
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Sylvester Stallone, Talia Shire, Burt Young, Sage Stallone, Burgess Meredith, Tommy Morrison, Richard Gant, Tony Burton, Jimmy Gambina, Delia Sheppard, Mike Sheehan, Michael Anthony Williams, Kevin Connolly, Elisebeth Peters, Hayes Swope

Skapad 2019-12-14 av ahglumslov
När Rocky och Adrian återvänder till USA efter vinsten över Drago i Moskva får de reda på att de blivit lurade av en finansman och nu inte har några pengar kvar. Detta tvingar familjen med sone...   Läs mer »

Halofreak92swe
2019-08-24
Mycket sämre än resten. De första 3 är riktigt bra och 4an är fantastiskt bra, men denna var en riktig besvikelse.
Paramis
2018-04-16
Den enda behållningen i filmen är att Sly är tillbaka som gamle gode Robert "Rocky". Tommy Gunn va kass och förstör filmen!
Solidus
2017-03-01
Svagast i sagan, men ändå helt ok. Det känns som att "Rocky V" kombinerar underhållningsfaktorn från del 3 och 4 med det seriösa från första och andra filmen och slutresultatet blir en ojämn och spretig film med en Stallone som spelar över. Godkänd.
2016-10-19
Totalt och fullständigt värdelös på alla sätt och vis.

2016-08-17
Ikke als så dårlig som jeg tenkte at den kunne være. -3.
Jamesa
2016-05-02
Ok. Går att se hela, de andra är något bättre.
Brouhaha
2016-03-08
Burt Young, vilket jäkla geni och vilket framförande. Är det Sylvester som skriver sådant fantastiskt manus för bara honom eller hittar han på det själv? Kan hursomhelst inte ge filmen lägre än en 3'a, så bra är han. Rocky boxas ju dock inte direkt något i filmen, så det är definitivt den sämsta Rocky-filmen.
Johjt
2016-02-20
Det här är Rockyfilmen man vill glömma, se 1-4 sedan Rocky Balboa och sedan, Creed! Men som sagt, skippa denna.
Fläskkäft
2015-09-10
Rocky 5 kändes allmänt onödig, de bra idéerna har tagit slut och både manus och utförande känns framtvingat. Uppenbara brister även om det glänser till i några få scener. Talia Shire och Burt Young går på rutin och Stallone's grabb är faktiskt inte helt usel men den där Tommy Morrison var inget vidare i sin otacksamma roll. Bäst är Stallone i sin paradroll. Jag borde uppskatta fokuset på dramat men det berör inte nåt märkvärdigt denna gång och slutfighten är ju nästintill patetisk. Ojämn!!!
2014-12-07
Alla filmserier har en film där alla inblandade inser att nu är det nog dags att lägga ner eller i alla fall ta en ordentlig paus. Idag vet vi som tur att Sylvester Stallone bara tog en längre paus för att sedan komma tillbaka med Rocky Balboa. Denna film kunde dock lika med varit spiken i kistan.