3.2

Roger Dodger

Roger är en kille som "talk the talk and walk the walk" och tror att han lärt sig hur man manipulerar kvinnor. En dag så får Roger besök av sin systerson som desperat vill lära sig detta av Roger så att han kan bli av med sin oskuld. Filmen utspelar sig i New York under en vild natt där Roger får lära sig ett och annat om sin så kallade expertis.

Originaltitel Roger Dodger
Regissör Dylan Kidd
Manus Dylan Kidd
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Campbell Scott, Jesse Eisenberg, Isabella Rossellini, Elizabeth Berkley, Jennifer Beals, Mina Badie, Ben Shenkman, Chris Stack, Morena Baccarin

Skapad 2019-11-27 av weng-weng
Roger är en hal typ. Öppningsscenen är en monologvariant av Reservoir Dogs första scen. Snacket går runt ett fullsatt fikabord, men här är det bara Roger som talar. Eller snarare håller tal. ...   Läs mer »

Larsson4
2013-09-08
dålig! så himla tråkig och händelselös film! kamerahållningen drar ner betyget ännu mer, gillar de inte!
Engravadlax
2013-07-04
Filmen känns lite bakfull framåt slutet, annars ganska sjysst manus med mycket dålig stämning-humor.
siggelund
2012-01-29
Snabb och stundtals intressant dialog, men filmen hade behövt mer för att bli minnesvärd, antingen att den var mer provocerande eller smartare. Som den är gjord nu stannar den på medelmåttig.
Bandersnatch
2010-05-29
När filmen är slut (förbannat dåligt sådant btw. De skulle klippt tre sekunder tidigare) känner jag framförallt två saker. Bra skådisar, men ganska ocharmig film. Något saknas. Och Rodgers doucheighet är så kompakt att man inte riktigt får grepp om honom.
TobiasRydén
2010-03-13
Tyckte Campbell Scotts karaktär gjorde ett så pretentiöst och osympatiskt intryck i början att det blev jobbigt. När Eisenberg kom in i bilden började det hela ta fart.
Masjävel
2010-01-28
underhållande film med rapp dialog, tappade lite i tempo mot slutet
Kebaben
2009-08-11
Väldigt välskriven film med två intressanta huvudkaraktärer. Bra dialog, fint filmad. Inga större klagomål.
GurraB
2008-04-10
helt klart rolig och traffande och man sitter verkligen och vrider sig i skamplaagor. tycker precis som teflon om den roliga, intellektuella dialogen och dessutom hur bitter och cynisk killen ar.
Argonaut
2007-08-09
Egentligen en trea men kameraföringen sänkte det. Jag gillar inte när de måste skaka kameran.
HG:sson
2007-08-03
Funkade bra tyckte jag. Kul film