2.5

Territory

En idyllisk flodtur i den australiska vildmarken förvandlas till en levande mardröm då någonting plötsligt kommer upp ur djupet och sänker båten med våldsam kraft. En jättelik krokodil skymtar medan de överlevande lyckas ta sig i land på en ö mitt i floden. Men de är långt ifrån säkra - snart går solen ner och tidvattnet börjar sakta stiga. Förr eller senare måste de simma i land.

Originaltitel Rogue
Alternativ titel Dark Waters
Regissör Greg Mclean
Manus Greg Mclean
Genre 2000-tal, Action, Äventyr, Skräck, Thriller
Skådespelare Radha Mitchell, Michael Vartan, Sam Worthington, Caroline Brazier, Stephen Curry, Celia Ireland, John Jarratt, Heather Mitchell, Geoff Morrell, Damien Richardson, Mia Wasikowska, Barry Otto, Robert Taylor (II)

Kimchi
2018-07-14
Modern ozploitation. Blir liksom aldrig dåligt på riktigt. Finns såklart bättre djurskräck än den här men underhållande var den ändå.
2017-10-29
fridenpaden
2017-09-19
Jobbigt dålig i början. Okej efter krokodrillon dök upp. Överraskande bra slut. Trodde jag aldrig men det här blir en stabil trea!
Dele
2016-11-10
En underhållande första halva. Sedan tappar den tyvärr både fart och identitet och slirar in på det stereotypa standardspåret.
Slips
2015-12-20
Jag har sett den här filmen, Black water och säkert minst en film till med krokodiler, men kommer inte ihåg fler namn. Första gången jag såg den här fick jag en bra känsla i början av filmen. Det kändes som det skulle vara en bra film. En annan posetiv sak var att jag gillade vissa av skådisarna. Men sen när krokodil-scenerna började tappade jag mer och mer intresset. Kändes overkligt och för tillgjort och för flashigt. Krokodilen känns för mycket som ett monster än en verklig krokodil. Men det händer för mycket saker på för kort tid - känns bara som ett desperat försök att skapa en händelserik och spännande film. Blev inte rädd pga den inte känns verklig. Black water kändes mer verklig och därför också mer läskig och spännande att se på Jag har båda dessa filmer. Black water ska jag ha kvar. Jag kommer nog även ha kvar Territory ett tag till och ge den någon chans till. Kanske jag ändrar mig och börjar gilla den lite mer ? Har faktiskt skett med vissa filmer
AlbertSpica
2015-11-20
Började rätt mysigt men sen vetefan, zoonade ut hårt. Vet inte om det var filmens fel dock.
AlbinWesley
2015-07-03
Trevlig indiethriller. Jag gillar hur den öppnar med mycket tjusigt naturfoto, öppna landskap och obegränsade vidder, för att sen utspela sig i väldigt begränsade utrymmen: en båt, en ö som håller på att slukas av tidvattnet, en grotta och så vidare. Snyggt, tyckte jag. Annars är den lagom thrillig och skräckig.
Premium
2014-12-29
3:a med beröm! Anade inte någon B-känsla vare sig i handlingen eller hos skådespelarna.
2014-10-22
Stark tvåa! Lutar länge åt en trea men jag tappar intresset lite mot slutet. Mycket oväntat bra i genren och det känns snålt att bara sätta en tvåa.
Julius
2014-09-24
Bättre film om gigantisk krokodil får man leta efter! Egentligen inte värd en fyra, men har sett så många kalkonrullar att denna var en ren njutning att beskåda.