2.7

Rogue Assassin

När FBI-agenten Jack Crawford mister sin partner gör han det till sitt livsmål att hitta mördaren - den ökände torpeden Rogue. Men Rogue är försvunnen och dyker upp först tre år senare för att delta i den blodiga uppgörelsen mellan San Franciscos asiatiska gangstergäng. Jack Crawford är mer än redo att ge honom ett varmt välkomnande. Men i sin iver att hämnas förlorar Jack sitt professionella omdöme och medan våldet eskalerar utvecklas stridigheterna till en veritabel mardröm för den hämndlystne FBI-agenten.

Originaltitel War
Alternativ titel Rogue
Regissör Phillip G Atwell
Manus Lee Anthony Smith, Gregory J Bradley
Genre Action, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Jet Li, Jason Statham, John Lone, Devon Aoki, Luis Guzmán, Saul Rubinek, Ryo Ishibashi, Sung Kang, Mathew St Patrick, Nadine Velazquez, Andrea Roth, Kenneth Choi, Mark Cheng, Kane Kosugi, Kennedy Montano, Terry Chen, Nicholas Elia

Andreas_
2020-01-04
Totalt värdelös actionfilm som man tror ska vara en höjdare i actiongenren när både Jason Statham och Jet Li är med, men icke, större besvikelse får man leta länge efter, det är inte snyggt gjort, action scenerna är i renaste B-laget och manuset är urfånigt och inte ens en riktig martial arts fight mellan Statham och Li får man heller, förstår inte ens varför Jet Li är med när det knappt är några fightingscener överhuvudtaget, lite halvdan pang pang action i några få scener, nej detta är så kasst det kan bli som actionfilm och en av Jasons tidiga filmer så det får man väl ha överseende med, men vill man ha jason statham action så är hans transporter 1 och 2, crank 1 eller the mechanic 1 mycket bättre, rekommenderas verkligen inte, spara tid och diska kastruller eller storstäda huset, klart mer roligt och mer värt att lägga tiden på än detta skräp, betyget blir en endast en 1:a
deswhip
2019-03-18
Välgjord snygg karate action. Filmen står sig väldigt väl i genren i iofs allmänt låg konkurrens... Skådespeleriet är bra, det är snyggt, coolt och filmen har ett uns extra slagfärdig attityd också som funkar bra. Det är inte så där överdrivet som asiatiska produktioner brukar vara utan man har behållit nivån hyggligt realistisk, vilket jag uppskattar. Slutet kanske var lite förenklat, jag önskar att de lagt ett par minuter till på slutet.
sodomiten
2018-03-30
På 90-talet hette actionskådisarna jean-claude van damme, dolph lundgren och steven seagal. Sedan tog jason statham över stafettpinnen men dom gamla hjältarna var ärligt talat bättre.
Robkiller
2017-10-15
Standardaction med Yakuza-inslag. Inget speciellt, men får väl ungefär vad som går av vänta av en actionfilm med Statham och Jet Li.
dudson
2016-02-04
Röjig och köttig action rulle med läckert våld. Även fast Jet Li är kass som skådespelare så funkar denna filmen riktigt väl.
petson81
2015-01-14
Helt okej action film utan något djupare manus, hyfsad handling ändå men med sina klara brister både i det ena och andra
2015-01-12
Jason Statham fungerar alltid hemma hos mig och jag ser allt med den mannen. Denna film hade dock hamnat en bit ner i prioritet då jag har svårt för Jet Li i amerikanska filmer och hela det japanska gangstertemat. Kul nog så gillade jag vad jag såg genom att filmen håller ett bra tempo och levererar en stadig ström av underhållande action. Twisten i slutet överraskade på ett positivt sätt medan filmens slut kändes sådär.
Dagerman
2014-12-21
En helt ok rulle med en juste twist. Om man inte gillar våld bör man aldrig se en Statham film. Han är ingen Mr Darcy direkt.
Harford
2014-10-26
En tröttsam våldsorgie utan finess som skapar tempo genom irriterande klippning. En ren skitfilm helt enkelt. Jet Li måste vara världens sämsta skådis, tätt följd av Devon Aoki.
LTT86
2014-01-11
En till film som jag ville tycka om men kan inte. Det hade mycket, mycket bra action och en story som funkar för mig och hade många bra twist. Men det finns två saker som förstörde min nöje. Det första är Jasons karaktärs story. Det är samma sak som man har hört en miljontals gånger. Jag har absolut inga problem om dom använder samma story från andra filmer, jag har verkligen inga såna problem, men då måste jag verkligen bli intresserat av karaktärer och det var jag verkligen inte här. Den andra är filmens sista twist. Det hade många twist som jag gillade, men den sista twisten i slutet var det som avgjorde att filmen hamnade på en tvåa för mig, jag gillar den inte.