3.3

Kings and Queen

Nora ska precis till att gifta om sig (efter att första maken dött och hon skilt sig från den andre) när hon får veta att hennes far är döende i cancer. Hon oroar sig för hur hennes son ska klara såväl morfaderns död som att få en ny pappa. Samtidigt blir hennes f.d. make Ismaël mot sin vilja intagen på sinnessjukhus.

Originaltitel Rois et reine
Regissör Arnaud Desplechin
Manus Roger Bohbot, Arnaud Desplechin
Genre 2000-tal, Drama, Komedi
Skådespelare Emmanuelle Devos, Mathieu Amalric, Catherine Deneuve, Maurice Garrel, Nathalie Boutefeu, Jean-Paul Roussillon, Magalie Woch

olllen
2006-09-01
amazing film! its scatteredness of scenes does not let make a stable impression about characters. nice messages! and i am wondering about the poetry line that Ismael used to tell to Nora.
2005-12-15
saltkråkans musik och såpopera som på 90-talet. stora öppna ögon och övertalning som går om man bara fortsätter lite till.
2005-12-15
det är som att den ger för mycket, man känner sig inte förtjänt och vägrar ta till sig.
2005-12-15
helt sinnessjuk film. den trotsar att inte vilja bli tagen på allvar, men är lika förljugen som sina karaktärer. speglar sig i sitt utseende och sin klippning, gömmer repliker under kläderna.