2.9

Roma Violenta

Maurizio Merli spelar den första av tre roller som den hårdföre kommissarien Betti. Trött på polisens daltande med buset bestämmer sig Betti för att ta lagen i egna händer, vilket leder till en brutal upprensning i den undre världen.

Originaltitel Roma Violenta
Alternativ titel Violent Rome
Regissör Marino Girolami
Genre 70-tal, Action, Kriminalare
Skådespelare Maurizio Merli, Richard Conte, Silvano Tranquilli, Ray Lovelock, John Steiner, Daniela Giordano
Filmnummer 19323

idd
2008-09-10
klassiskt hård crimerulle som tyvärr egentligen inte har någon särskild handling alls å därmed blir lite smått oengagerande.. jag gillar att snuten helt utan minsta tvekan skjuter ihjäl skurkarna oavsett om de har mördat nån eller bara slagit nån på käften.. typiskt italiensk "sensmoral" i slutet..
tilapia
2005-10-02
maurizio merli är en jävligt arg snut som hatar brottlsighet. ett enkelt upplägg som funkar utmärkt både här och i den ännu bättre violent naples. skulle inte ens våga snatta en snicker om merli var i stan. snutfilmen är fan den enda genren som funkar bättre ju mer högervriden den är!
Daigoro
2004-09-07