2.7

Romeo Is Bleeding

En korrupt polisman förser maffian med uppgifter om var vittnen i vittnesskyddsprogram hålls gömda. När han försöker att mörda en vacker och farlig rysk lönnmörderska får han dock problem.

Originaltitel Romeo Is Bleeding
Regissör Peter Medak
Manus Hilary Henkin
Genre Kriminalare, Drama, Thriller, 90-tal
Skådespelare Gary Oldman, Juliette Lewis, Annabella Sciorra, Lena Olin, Roy Scheider, Will Patton, Michael Wincott, David Proval, James Cromwell, Tony Sirico, Ron Perlman, Dennis Farina

2018-02-02
Händelserik och småflummig story med en rejält sexig Lena Olin. Det är oxå behållningen, för detta spretar åt alla håll och jag tappade intresset alltför fort.

2014-12-30
Heldålig film men eftersom den är så knasig så måste jag nästan ge den en trea. För den sätter sig i minnet verkligen.
2014-12-08
Ett försök att göra en smått tillskruvad kriminalare med dubbelspel, blodigheter, svart humor och lite halvkluriga vändningar. Det vore inte så dumt om det inte vore så att året efter så skulle Tarantino komma med Pulp Fiction och visa hur det egentligen går till. Lena Olin och Gary Oldman är dock sköna. Inte fantastiskt men inte helt fel.
ClintanTheKing
2013-06-18
Okej men inte mer.
Taandborste
2013-05-20
Det som jag uppskattade mest med filmen var när Oldman bar en kostymsko på ena foten och en Converse-sko på den andra. Det säger rätt mycket.
Czechflash
2011-11-02
Det här var både sämre än väntat och en besvikelse. Trumpeten filmen igenom är ryslig att lyssna på, usch. Gillar vissa delar med filmen, men den är alldeles för lång, seg och konstig för att bli bra.
callusis
2010-08-16
NEJ!
Sonicasfuck
2010-08-10
Lena Olin både ser ut och låter som en man.
Stan
2010-03-13
överspelad,
kvitten
2009-12-13
Dom är ju ändå bra dom två och Gary Oldman är sjukt bra. Riktigt skön 90-tals-polis-rulle med saxmusik i bakgrunden.