2.2

Rosa Pantern

När en fotbollstränare mördas och hans berömda diamantring, Den Rosa Pantern, stjäls finns det bara en man som kan lösa fallet - han var dock inte ledig så Inspektör Jaques Clouseau får komma till den franska polisens undsättning.

Originaltitel The Pink Panther
Regissör Shawn Levy
Manus Len Blum, Steve Martin
Genre 2000-tal, Äventyr, Komedi, Kriminalare
Skådespelare Jean Reno, Steve Martin, Kevin Kline, Henry Czerny, Emily Mortimer, Dexter Bell, Beyoncé, Scott Adkins, Kristin Chenoweth, William Abadie, Shon Blotzer, Monty C Floyd, Chad Gabriel, Mareva Galanter

Cipramil
2019-04-28
Rakt igenom fantastisk.
2017-10-23
Borrman
2016-09-02
Slapstick humor och klantighet. Inte rolig någonstans.
Tatty
2015-06-03
Rolig, galen och skön film med Steve Martin. Får mig att skratta massor. Jean Reno gillar jag också i filmen då han känns mjuk jämfört med filmen Leon som är jättebra.
2014-11-23
Det finns bara en Inspector Clouseau och hans namn var Peter Sellers. Kan man dock för en stund se bortom detta så inser man att Steve Martin inte varit så här rolig på mycket länge och att denna film är riktigt underhållande. Jag tycker man har tagit vara på humorn från originalfilmerna men också ökat tempot vilket gör det farligt nära tjatigt.
Starkbröl
2012-09-04
Om man lyckas bortse från hela grejen med att detta är en förolämpning mot Rosa Pantern-serien i allmänhet och Peter Sellers i synnerhet så var den inte så förfärlig som jag mindes den. Men fortfarande bara en tvåa. Steve Martin är sjukt jobbig och Jean Reno... varför, varför, VARFÖR!
yrkeschaufföre
2011-07-03
Det finns nån "charm" i den här men mer än en svag tvåa får den inte.
Floop
2011-06-26
Det här var ju fruktansvärt smärtsamt att se.
kakbakarn
2011-06-25
Den dåliga känslan infinner sig snabbt. Steve Martins dialekt är verkligen inte alls rolig och irritationen ökar när de kallar Golden Goal för "Sudden Death" - när ska jänkarna lära sig världens största sports grunläggande termer? Jag kan dock inte säga att jag avskyr filmen då mina förväntningar i stort helt motsvarades av det jag såg på skärmen. Jag visste vad jag gav mig in på helt enkelt. Jag blev heller inte uttråkad även om jag sällan skrattade, så det är aldrig tal om någon etta i betyg. Harmlös, menlös, fruktlös, ej värd att lägga vare sig kärlek eller hat på.
kevin95
2011-06-05
Ursäkta den dåliga stavningen. *Gamla, *Hela och *Gamla igen.