3.2

Rosa Pantern kommer tillbaka

Den Rosa Pantern blir stulen ännu en gång. Closeau misstänker genast Sir Charles Litton alias the Phantom, som knyckte pantern förra gången, men är han verkligen den skyldige?

Originaltitel The Return of the Pink Panther
Regissör Blake Edwards
Manus Blake Edwards, Frank Waldman
Genre Komedi, Kriminalare, 70-tal
Skådespelare Christopher Plummer, Peter Sellers, Herbert Lom, Catherine Schell, Peter Arne, Peter Jeffrey, Burt Kwouk

2017-10-22
åldrats dåligt
RunRiot
2017-03-14
Intressant att The Phantom här blivit någon sorts James Bond-karaktär istället för gentlemannatjuven han är i första filmen. Rätt kul film, varken bäst eller sämst i serien.
purskatuja
2016-02-24
Tycker att den här filmen kommer igång lite bättre än de två första. Och det blir bara bättre i resterande! Sellers är ljuvlig tycker jag.
ClemensKaraff
2015-07-08
Lite tramsig och daterad humor. Föredrar den mer nedtonade humorn i de två första filmerna.
2014-12-01
Det dröjde hela 11 år mellan den andra filmen, "Skott i Mörkret", om Insp. Jacques Clouseau och denna den tredje filmen. Jag är i alla fall glad över att Blake Edwards och Peter Sellers startade upp sitt samarbete igen under 70-talet. Det är väldigt kul och Sellers fysiska komik är helt underbar. Riktigt bra och underhållande.
Dutch
2013-12-25
Antagligen den bästa Pantern.
LTT86
2013-09-27
Detta är anledningen till varför Peter Sellers är den sanna och ända Clouseau.
2011-07-09
Kanske lite utdragen mot slutet, men i princip alla scener där Sellers medverkar är smått geniala.
Gyllenbock
2010-05-06
Lite väl lång kanske men Sellers är alltid Sellers, genial!
Dele
2009-11-09
Filmen som helhet är väl rätt medelmåttig men Sellers briljerar i en del riktigt kul scener.