2.4

Rosor, kyssar och döden

Godset Rödbergshyttan är omgivet av doftande rosenbuskar i alla de färger. Där bor den vackra Gabriella som Christer är förälskad i, och en inbjudan till deras förlovningsfest är upprinnelsen till att Puck och Einar tar sig dit. Men sommarhettan och de doftande rosornas idyll övergår snart till en kvävande fond, när Puck hittar Gabriellas farfar mördad i sängen och hemligheter från det förflutna plötsligt börjar dyka upp.

Originaltitel Rosor, kyssar och döden
Regissör Daniel Di Grado
Manus Kerstin Gezelius, Alexander Onofri
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Tuva Novotny, Ola Rapace, Linus Wahlgren, Lisa Henni, Anita Wall, Måns Westfelt, Anders Ekborg, Andreas Nilsson, Happy Jankell, Alida Morberg, Andreas La Chenardière, Karin Bergquist, Steve Kratz, Razmus Nyström, Philip Hughes, Filip Berg

dudson
2021-03-21
Alltid uppskattat med deckare i slott/herresäten med överklass inslag. + till hagelgevärs pangandet åxå#) Annars överlag rätt kass tyvär"
2021-01-17
Så jävla dålig...
kexchokladet
2019-10-21
Det var då ett jävla rökande...
Razzel
2018-08-05
Lågbudget och oengagerat med bra skådisar. Fick väl bra betalt.
Nalleman
2018-08-05
Ännu ett urtråkigt sömnpiller med Puck, Einar och Christer
Murvel48
2017-06-28
Ännu en trivial historia som presenteras under ett omotiverat kedjerökande.

2016-08-08
Ok-
Gigi1943
2014-12-31
Den sämstai serien.
Luciphere
2014-12-13
I denna tredje Lang-filmatisering höjer sig kvaliteten något. 3:an är dock yttest svag.
jlam
2014-11-22
Mörk och mysig atmosfär i klassisk thrillermiljö. Betydligt bättre än Inte flera mord och Kung liljekonvalje av dungen.