3.4

Rounders - sista spelet

Mike McDermott är en juridikstuderande pokerhaj som efter att ha förlorat hela sin förmögenhet till ryska maffian beslutar sig för att lägga korten åt sidan och satsa på studierna och flickvännen. Det går bra tills hans bästa kompis Worm släpps ut från fängelset och snabbt behöver få ihop pengar till att betala tillbaka skulder.

Originaltitel Rounders
Regissör John Dahl
Manus David Levien, Brian Koppelman
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Matt Damon, Gretchen Mol, John Malkovich, Edward Norton, Famke Janssen, Martin Landau, John Turturro, Michael Rispoli, Josh Mostel, Melina Kanakaredes

Skapad 2005-04-16 av paycheck
Mike är en ung juridikstuderande kille. Han är pokerberoende och bestämmer sig för att lägga det åt sidan efter att ha förlorat allt och istället satsa på flickvännen. När Mikes kompis Worm...   Läs mer »

Roswall
2020-03-26
Tidstypisk och störig voice over. Första 1,5h typ onödig. Resten ok men inte mer.
Albion
2020-03-22
En sorts förhärligande av ett område som jag i det närmaste föraktar. Det blir ingen vidare kombination i min värld. Betyget blir en 2;a
sawa
2019-11-20
En irriterande karaktär spelad av Edward Norton. Jo, jag vet, de finns i verkliga livet, men inte i min närhet.
Zebulonm
2017-01-03
En okey film men inte mer.

2016-04-10
En i mengden Hollywood-produksjoner.
Solidus
2015-03-31
En välgjord 90-tals produktion som tar fram pokersuget hos en. Bra skådespel och spännande pokerpartier som håller intresset uppe genom hela filmen.
marleey
2015-03-20
En film som var "stor" under de brinnande åren då verkligen ALLA spelade poker. Både de som hade åldern inne och de som inte hade det. Men även nu när poker intresset minskat, både hos mig och resten av Sverige, så är det en mycket bra film. Pokersuget stiger helt klart igen efter filmens slut. Matt Damon och Edward Norton agerar väldigt bra. Storyn är kanske något enformig, men den är ändå godkänd. Tycker själva pokermomenten känns trovärdiga, å andra sidan är jag ingen pokerexpert. John Malkovich känns tyvärr lite pajig som den "onda" ryssen KGB. Han blir och känns inte farlig, vilket gör att det inte blir så spännande. Men överlag är det en välspelad film som helt klart är en av de bättre pokerfilmerna.
2014-11-03
En fullt godkänd film, men för mig som inte kan poker är det ibland svårt att hänga med när det spelas. Det är småsaker som irriterar mig. Edward Norton är som vanligt bra. Matt Damon okej. Malkovich spelar maffiaboss, på ett sliskigt bra sätt.
Metheuz
2014-10-10
Skaplig film även om temat kring pokerfifflande känns lite gammalt idag. John Malkovich levererar tidernas mest överspelade ryssbrytning och Edward Norton är en skitstövel modell XL.
Cyphax
2014-09-22
En gedigen film med ett ganska självklart och uppenbart manus. Dock väldigt välspelad och kul att se på.