2.4

Rovdjuret 2

Harrigan är en polis i LA som för ett krig mot den mäktiga knarkmaffian. Men plötsligt händer någonting märkligt - de stora knarkkungarna i stan mördas, en efter en, på ett brutalt och makabert sätt. Harrigans chefer försöker förbjuda honom från att utreda mordfallen - men Harrigan vet att någonting inte står rätt till. Hans instinkt visar sig vara sann när han upptäcker att det är ett människo-jagande rovdjur som ligger bakom morden. Ett ohyggligt rymdmonster som samlar på sina offers kranier...

Originaltitel Predator 2
Regissör Stephen Hopkins
Manus Jim Thomas, John Thomas
Genre Action, Thriller, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Kevin Peter Hall, Danny Glover, Gary Busey, Rubén Blades, Maria Conchita Alonso, Bill Paxton, Robert Davi, Adam Baldwin, Kent McCord, Morton Downey Jr, Calvin Lockhart, Steve Kahan, Henry Kingi, Corey Rand, Elpidia Carrillo

Skapad 2019-12-15 av GrandMaster_E
När jag var 11 år gammal såg jag Rovdjuret för första gången och blev helt tagen utav hur grym jag tyckte att den var. Fast i den åldern tyckte jag allt med lite ”pang, pang” och Schwarzenegg...   Läs mer »

StureStenhög
2018-12-14
Som uppföljare till Predator är den här inte speciellt lyckad, men som tidstypisk dumunderhållning är den inte helt fel. Att låta Rovdjuret rensa upp bland de kriminella gängen är ändå en ganska kul idé, men det ger ju filmen en helt annan ton än sin föregångare. Kul cast annars. Danny Glover är underhållande tjurig och Gary Busey är underhållande Gary Busey. Jag tycker dock fortfarande att titelkaraktären är lite småtrist, och scenerna där det fokuseras mest på honom är i allmänhet de svagaste, och det går väl lite emot filmens idé. Tvåan är iaf någorlunda stark
2017-12-23
Långt lika bra som första filmen, så nej!
RustyFilm
2016-12-10
Tycker det här bättre än föregångaren (1an) och med snyggare foto. Djungeln är utbytt mot stadsmiljö (filmat i Los Angeles/San Francisco).

2016-08-13
Predatoren funker men det gjør ikke resten. +2.
deswhip
2016-07-25
Filmen är helt ok, förvånande nog, därför får den en trea. Men det är en film i mängden, till skilllnad från ettan.
federico033
2016-06-28
Värdig uppföljare och Danny Glover är en bra motpol till ettans Arnold, men inte lika stämningsfull som ettan.
therion82
2015-11-06
Cool rovdjur, men risiga skådespelare och dialoger.
Halofreak92swe
2015-10-08
Mycket bättre än jag mindes den! Danny Glover är suverän, Predatorn är asball och det är tillräckligt med pangpang, action och gore för att tillfredsställa t.o.m mig :D Vissa filmer är verkligen värda en omtitt. Höjer till en 4!
Dutch
2015-07-11
Want some candy?
RichardEk
2015-01-03
Nu hamnade jag ju helt utanför "smakskalan" på denna film, jag tycker det är en fantastisk actionfilm och det är dessutom en uppföljare som gör något annat än sin föregångare. Jag är skamligt förtjust i sena 1980-talets och tidiga 1990-talets ultravåldsfilmer ("Rovdjuret", "Total Recall", "Robocop" etc.) som denna är ett praktexemplar på. De inledande minuterna anger direkt tonen (ska det skjutas ska det skjutas ordentligt) och genom hela filmen ångar en skitarg Danny Glover på (har vi någonsin sett en sådan förbannad person i en huvudroll?). På det hela en nästan ikonisk actionrulle i min filmvärld.