2.3

Rovdjur

Fyra ungdomar på en road trip genom skogen plockar upp en liftare. Alldeles för sent inser de att hon är på flykt från något fasansfullt. Här, långt borta från civilisationen, finns nämligen män som ägnar sig åt ett brutalt helgnöje; att jaga, stympa och slakta människor som försvarslösa djur. Den som en gång satt sin fot i deras skog kommer inte levande därifrån.

Originaltitel Rovdyr
Alternativ titel Backwoods, Manhunt
Regissör Patrik Syversen
Manus Patrik Syversen, Nini Bull Robsahm
Genre Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Henriette Bruusgaard, Jørn Bjørn Fuller Gee, Nini Bull Robsahm, Lasse Valdal, Janne Beate Bønes, Trym Hagen, Kristina Leganger Aaserud, Helge Sveen, Erlend Vetleseter, Jorunn Kjellsby, Martin Slaatto, Kristofer Hivju, Gudmund Groven, Jeppe Beck Laursen

Dele
2014-10-25
Föga originell historia vars potential slarvas bort via överdramatiserat berättande och ljudeffekter.
silvertrain
2013-09-25
Ganska bra norsk skräckis. Lite svår att förstå kanske, men filmen är ändå bra. Obehaglig stämning och en del råa scener. Får en trea av mig!
Rattlesnake61
2013-06-22
Känns lite som ett skolprojekt, handlingen är enormt enformig efter inledningen och ingenting som händer överraskar direkt.
rebellsten
2013-04-22
Absolut sevärd. Framför allt om man tycker att det är läskigt med hillbillys med alldeles för mycket fritid som de måste göra någonting av. Än en gång har Norge visat att de kan göra underhållande skräck,
a_hepburn
2012-11-06
Fy fan vad deprimerande...
Denfilmgalne
2012-09-23
Förutsägbar, tråkig mm. Vill man ha bra skräckfilmer måste man vända blicken österut. Serbien, Japan osv.
Xenox
2012-09-22
Okej rysare som funkar i brist på annat. Svag trea.
ziferN
2012-03-27
Helt ok, charmig och underhållande norsk skräck som alltid uppskattas. Filmens härliga mörka foto funkar och det gäller även filmens story. Det finns inte alls så mycket att klaga på här eftersom filmen lyckades att underhålla mig från start till mål med en gnutta spänning. Mer skandinavisk skräck uppskattas! Helt ok tidsfördriv.
Znorre
2012-02-14
Lite tama skogsmullar och inga tuttar. Mer incest, tack! 2+/5
snipsnap
2011-10-12
Fy fan vilken jävla dynga! Inte ett rätt,