Rovspindeln

Mordet på gangstern Nick Prenta leder till en utredning av den mystiska kvinnan Lorna Hansen Forbes, som dels verkar vara utan ett förflutet liv och dels är spårlöst försvunnen. Vi får genom återblickar följa kvinnans liv, från arbetarklassuppväxten till brottssyndikatets topp.

Originaltitel The Damned Don't Cry
Regissör Vincent Sherman
Manus Gertrude Walker, Harold Medford, Jerome Weidman
Genre 50-tal, Drama, Film-Noir
Skådespelare Joan Crawford, David Brian, Steve Cochran, Kent Smith, Hugh Sanders, Selena Royle, Jacqueline deWit, Morris Ankrum

haajen
2017-02-03
Härligt såpig noirmelodram med en roll för Crawford som passar henne perfekt. Underhållande hela vägen med alldeles lagom dos av camp.
Andergast
2013-12-03
blev överraskad över hur bra jag tyckte den här filmen var. snyggt filmad, rätt bra story och Joan Crawford if HÖGform.
Tonti
2011-07-11
Jäkla snyggt foto och schysst gangsterstämning. Dock engagerar filmen aldrig på något djupare plan, karaktärerna är lite för endimensionella för det. Crawford är bra men har inte fått någon roll utöver det vanliga. Det är dock helt klart en bra och sevärd film.
DivineAmore
2007-01-21
this movie is soooo Crawford. löve it