2.8

Rubber

Ett bildäck vaknar till liv och blir till passionsdriven seriemördare. Regissören Dupieux, alias elektroartisten Mr. Oizo, har med en systemkamera skapat ett absurt verk som kommenterar filmkonsten i sig.

Originaltitel Rubber
Regissör Quentin Dupieux
Manus Quentin Dupieux
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Stephen Spinella, Roxane Mesquida, Wings Hauser, Jack Plotnick, Thomas F Duffy, Ethan Cohn, Charley Koontz, Daniel Quinn, Devin Brochu, James Parks
Filmnummer 82054

Dele
2018-10-21
Den bästa bildäcksmördarfilm jag sett! Lekfull, ganska kul och egen.
2017-12-28
Knäpp film, jag uppskattar den inte jättemycket men ändå lite.
Arensberg
2017-09-12
lite långsam men mysig!
Ninjatroll
2014-07-17
Pretantiöst arthouse-nonsens som försöker leka exploitationfilm.
ropes_in_tears
2014-05-14
Bra soundtrack och snygg färgskala. Det stannar där. Korkat manus som vill vara nyskapande, "quirky", och meta, men som är lika kul att kolla på som färg som torkar.
RobinsTaste
2014-03-08
Får nog se om den någon gång, men filmens marknadsföring var helt borta. Jag ville se en skön skräck-komedi, ingen surrealistisk komedi. Hade bara lite fel inställning.
TheodorMN
2014-01-19
Kul, den nästbästa filmen som innehåller en hemsökt röd trehjuling som åker runt och skrämmer folk. Efter den här: http://www.youtube.com/watch?v=Us3jEm-7M4Y
Makta
2013-11-28
Ja vad ska man säga...? Jag borde ge den en riktigt lågt betyg men ändå inte.. Frågan man ställer sig är "vad i helvete kollade jag precis på?"
Kriffot
2013-10-15
Ganska bra surrialism. Dum historia.
idd
2013-10-15
Ja... Lättsam surrealism är väl ordet!