2.4

Ruby

Jack äger en strippklubb i Dallas. Han bistår både FBI och maffian med hjälp och information. Med tiden inser han att han blivit inblandad i konspirationerna mot president John F. Kennedy.

Originaltitel Ruby
Regissör John Mackenzie
Manus Stephen Davis (I)
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Sherilyn Fenn, Jeffrey Nordling, Danny Aiello, Arliss Howard, Tobin Bell, Joseph Cortese, David Duchovny

Gigi1943
2012-10-06
Råkade se denna film samma vecka som Bobby och eftersom mordet på Kennedysönerna drabbade mig med ett hammarslag i hjärtat på 60-talet, så tyckte jag dessa bägge filmer var mycket spännande (trots att man alltså visste hur det gick ...). Det gör ingenting att man byter namn, vi som var med fattar ändå allt! Denna text har jag också lagt på Bobby!
Endymion
2005-05-24
Ganska intressant, men filmen hade vunnit på att utveckla historien och gjort filmen ca 30 minuter längre. För dem som är insatta i maffian vs. JFK och Jack Ruby är detta inget nytt... de namnändringar av verklighetens karaktärer kändes helt onödiga oxå. Det blir bara mer förvirrande än nödvändligt. Ett visst utvecklande av Jack Ruby's samverkan med maffian och ett mer ingående portätt av koplotten i sig hade varit mycket bättre. Filmen är en light-version av vad den hade kunnat vara, men hyfsad underhållning.
entalpi
2002-10-27