2.5

Ruby - Havsmonstret

En blyg tonåring får veta att hon härstammar från en sagolik kunglig familj av sjöodjur och att hennes öde är långt under vatten och är större än vad hon kunde tro.

Originaltitel Ruby Gillman, Teenage Kraken
Alternativ titel Meet the Gillmans
Regissör Kirk DeMicco, Faryn Pearl
Manus Pam Brady, Pam Brady, Kirk DeMicco
Genre Komedi, Animerad, Action, Äventyr
Skådespelare Toni Collette (röst), Jane Fonda (röst), Lana Condor (röst), Annie Murphy (röst), Will Forte (röst), Sam Richardson (röst), Colman Domingo (röst), Eduardo Franco (röst), Nicole Byer (röst), Jaboukie Young-White (röst), Ramona Young (röst), Liza Koshy (röst), Echo Kellum (röst), Blue Chapman (röst)

Rune2000
2024-03-05
Filmen är uppenbarligen inte gjort för mig men samtidigt har jag svårt att förstå kritiken som Ruby - Havsmonstret har fått av både kritiker och publiken. För mig är detta en lagom bra barnfilm som blandar både handling och action på ett övertygande sätt, även om man vet hur det hela kommer att sluta.
bnw
2023-08-12
Rätt lik Turning Red i både förvandlingen och kompisgänget, och Aardman-grejer i utseendet och humorstilen.
pelikan
2023-07-11
Dålig historia, dålig dialog, dåliga skådisar (fransk dubbning), dåligt tecknat och totalt förutsägbar från början till slut.