2.7

Rudolf med den röda mulen

Rudolf är en annorlunda ren som föds med en rödlysande nos. Han blir en utstött bland jultomtens andra renar och ser sig tvungen att hitta en plats där hans utseende accepteras som det är.

Originaltitel Rudolph the Red-Nosed Reindeer
Regissör Larry Roemer
Manus Romeo Muller
Genre Kortfilm, 60-tal, Animerad, Familjefilm, Musikal
Skådespelare Burl Ives (röst), Billy Mae Richards (röst), Paul Soles (röst), Larry D Mann (röst), Stan Francis (röst)

AlbinWesley
2015-12-21
Animationerna och karaktärerna är charmiga nog att räcka till en trea.
Lotso
2014-07-17
I sin helhet, en charmig, mysig och harmlös film med ett bra budskap i sig för barn. Handlingsmässigt var den underhållande och de 51 minuterna går förbi så kvickt att du glömmer bort tiden totalt. Trots mina brister med den så är det fortfarande en film jag kan tänka mig sätta på igen nästa jul då jag bara älskade att kolla på den också och den är väldigt tidslös precis som Trollkarlen från Oz. Ta dig lite pepparkakor, sätt på eldbrasan, håll tummarna på att det snöar och sätt sedan på Rudolph, the Red-Nosed Reindeer.
cool_sweethear
2007-10-24
jag har en film hemma där det är 4 kortfilmer med rudolf och hans vänner, jag känner igen animeringen litegrann, så jag antar att den här är den rätta att betygsätta^^ filmen rockar, så fin