2.6

Beck - Rum 302

En ung kvinna hittas strypt på ett hotellrum i centrala Stockholm. Martin Beck och Gunvald Larsson utreder fallet där spåren leder åt flera olika håll - från stans förorter till nattlivet runt Stureplan. Samtidigt får de tampas med en ny polischef och Martin måste vänja sig vid det faktum att hans dotter dejtar en polis.

Originaltitel Beck - Rum 302
Alternativ titel Beck 27 - Rum 302
Regissör Mårten Klingberg
Manus Mikael Syrén
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Peter Haber, Karin Bjurström, Mikael Persbrandt, Jonas Karlsson, Ingvar Hirdwall, Niklas Hjulström, Rebecka Hemse, Rebecka Teper, Måns Nathanaelson, Filip Berg, Christopher Wagelin, Freddy Åsblom, Alida Morberg, Elmira Arikan, Anna Asp, Rikard Björk, Mikaela Ardai Jennefors, Daniel Sjöberg, Arvin Kananian, Philip Oros, Molly Nutley, Irma Schultz, Tommy Wättring

ulpe01
2016-01-03
Inget utöver det vanliga i Beck-sammanhang. Igenkänningsfaktor: HÖG.
emilstjernholm
2015-12-14
Ganska kul att återse Gunvald och Martin men ganska slö story det här.
Jennyshima
2015-12-13
Det var som väntat varken bättre eller sämre. Den här typen är perfekt att se om man inte vill anstränga hjärnan nämnvärt mycket.
Portugallien
2015-11-23
Krangen
2015-11-10
Beck har gjort sitt
ShenLong
2015-10-08
jag är så otroligt trött på svenskt kriminaldrama så jag vill spy. det ska inte beck behöva lida för. jag antar att det håller samma standard som allt annat. välproducerat kanske. solid tråkig 3a i alla fall
2015-09-25
På något vis så trivs jag med det här gänget, de olika karaktärerna och kriminalhistorien som nystas upp bit för bit och den var rätt smart. Miljöerna, människorna och stämningen tilltalar mig, fast jag är rätt trött på grannen.
2015-09-23
Det är nog svårt att bli exalterad över en ny omgång Beck-filmer, men har man inte tröttnat tidigare, så tycker jag inte att man ska behöva bli besviken på den här heller. Det är ett väl inövat koncept, och de faller in i det igen som om de aldrig hade varit borta. Det här är helt enkelt varken bättre eller sämre än vad Beck-filmerna brukar vara. De nya karaktärerna fungerar de också, även om jag är lite tveksam till Jonas Karlssons karikatyriska rollfigur, men det känns som att han kan bli bättre med tiden. Även de överklassmänniskor som dyker upp i denna är i vanlig ordning karikatyriska, det verkar inte som att svensk film är kapabla till att skildra dem på annat sätt. Grannen hade jag ju gärna sluppit dessutom, men sån tur hade man inte. Dialogen är också ansträngd stundtals, men det finns det trots allt betydligt värre exempel på i genren. Hyfsat trovärdig kriminalhistoria den här gången annars, de har lyckats bra med att skapa ett nät av karaktärer och få allt att hänga ihop på ett sätt som även det känns mindre krystat än vad som brukar vara standard i genren. Jag hade det helt enkelt trivsamt i tv-fåtöljen, men den här filmen kommer ju inte vinna över några nya fans direkt
Misslovemovie
2015-09-15
Jag hade nog väntat mig mer efter fem års uppehåll, T ex så borde de väl haft tid att hitta bättre skådespelare än många av dem som gör birollerna? Jag gillade Jonas Karlsson som chefen och Oscar lyfter verkligen hela filmserien, han är som bäst med Gunvald som inte gör något vidare intryck i denna filmen. Värst är väl Becks granne!
arruba
2015-08-10
Finns en del Beck-filmer ute i filmdjungeln, vissa är bra, vissa inte. Denna är godkänd.