2.4

Run Hide Fight

Zoes mamma har precis dött och hennes pappa visar inga känslor. Hennes bästa vän har bett henne vara hans dejt på skolbalen, men det enda Zoe vill är att överleva de sista veckorna i skolan för att sedan kunna lämna allt bakom sig och börja om på nytt. Men saker och ting går fort utför då hennes skola faller offer för en skolskjutning, och snart pågår ett fullskaligt gisslandrama.

Originaltitel Run Hide Fight
Regissör Kyle Rankin
Manus Kyle Rankin
Genre Drama, Action, Thriller, 2020-talet
Skådespelare Isabel May, Thomas Jane, Radha Mitchell, Eli Brown, Olly Sholotan, Treat Williams, Barbara Crampton, Cyrus Arnold, Britton Sear, Catherine Davis, Carlton Caudle, Brandon Germaine, Joel Michaely, Shelby Mayes

Christofer
2022-05-27
2022-03-27: Rätt hygglig överlag fram till det aningen tveksamma slutet. Godkänt iaf. 3-
Murvel48
2022-01-11
En på många sätt otroligt korkad film så jag är väl korkad som ger den godkänt.
2021-11-21
Spännande och välgjord film med bra skådespelare.
fridenpaden
2021-09-04
Die Hard i skolskjutningsmiljö.
bisam
2021-04-19
En uppseendeväckande dålig film. Att göra en "hämndaction" á la 80-tal av en skolskjutning och avbilda förövarna som motiverade av någon slags inneboende ondska och psykisk sjukdom - stereotypt och infantilt presenterad - är osmakligt och moraliskt förkastligt. Jag har svårt att uppfatta filmen som något annat än ett motbjudande försök till politisk propaganda. Se den inte.
ASSFACE
2021-01-24
Längesedan jag såg en så b-ig film. Pappan är en otroligt dålig skådis och nästan alla personer i filmen beter sig orealistiskt. DOCK var den inte tråkig. Svag 2a.
karlmats
2020-11-21
Filmer om skolskjutningar är inte riktigt min grej i sig och här görs väl inget för att bidra med nåt till genren. Det finns inte riktigt nåt psykologiskt djup i karaktärerna och Zoes förvandling till Rambo känns väl sådär lagom trovärdigt. Då gör Isabel May ändå en helt ok insats i huvudrollen, men manus och regi är lite för taffligt för att jag ska bli fast i detta. Thomas Jane var väl anledningen till att jag köpte denna biljett men han får inte vara med så mycket och ser väl lagom intresserad ut själv också. Nej det dröjer nog innan Uwe Boll får konkurrens om titeln i den här genren. En ganska svag 2a.