Rurouni Kenshin: Kyoto Inferno

Kenshin Himura återvänder till Kyoto för att rädda sina vänner från ett Yakuzakrig mellan två krigsherrar som vill regera Japan.

Originaltitel Rurôni Kenshin: Kyôto Taika-hen
Regissör Keishi Ohtomo
Manus Kiyomi Fujii, Keishi Ohtomo
Genre Action, Drama, 2010-tal
Skådespelare Yûsuke Iseya, Tatsuya Fujiwara, Min Tanaka, Yû Aoi, Yukiyoshi Ozawa, Ryûnosuke Kamiki, Kazufumi Miyazawa, Yôsuke Eguchi, Munetaka Aoki, Takeru Satoh, Kenichi Takito, Tao Tsuchiya, Ryosuke Miura, Emi Takei

HerrNenne
2019-02-10
Många saker här: Inte lika bra som första. För lång. En evig väntan som sen åker på trilogi-döden. Det händer inte så mycket. Tråkig story. Skev/tråkig uppbyggnad. Å andra sidan är den snygg, har bra tempo, är lättuggad, hyfsat bra karaktärer. Musiken är grymt bra också. Lever egentligen mest på vad ettan byggt upp, men det går neråt här.
Zebulonm
2018-07-08
Tycker denna är något bättre än ettan. mer action o bra fighter.
jingoo
2015-05-13
Snyggt gjord action men rejält mycket sämre än första delen. Den saknar nästan all den mysiga stämningen från förra filmen. Här har man pumpat upp det hela på nationell nivå men det är bara ett luftslott. Långa strider där koreografin bara drunknar i en massa malande. Väldigt intetsägande skurkar. Toalettrulle som sagt. Knappt godkänd, får hoppas fortsättningen höjer helheten något.
Ramza
2015-01-17
Shishio ser ut som en massakerad toalettrulle och överspelad skurkar i tveksam cosplay drar ner. Men det är fortfarande suverän action och huvudpersonerna leverar. Det tar sig även på slutet och man blir rejält sugen att se fortsättningen.
foppa99
2014-12-17
sämre än den förra: mindre stiliserad o koreografin imponerar inte i samma utsträckning. helt ok underhållning, men över 2h utan avslutning... tycker jag e= nja.