3.5

Så nära får ingen gå - ett år med Kent

Dokumentären följer Kent under ett år och dokumenterar inte bara det glamorösa rockstjärnelivet, utan även de mindre glamorösa baksidorna.

Originaltitel Så nära får ingen gå
Regissör Per Sinding-Larsen, Mathias Engstrand
Genre Dokumentär, 2000-tal

OffTheGround
2016-12-21
Tror den är ganska svår att gilla om man inte gillar Kent.
elzplz
2015-01-23
"skulle jag träffa oss och vara 15 så skulle jag bli så otroligt besviken. vilka är de här trötta feta gubbjävlarna skulle jag tänka." "det är kanske inte jobbigt att skriva autograf men jag känner mig fan pinsam." "man går ju alltid runt och tror att alla hatar en." "jag vet inte vad de hette... de hette väl 'angst' eller 'skitdåligt mår jag' eller nått." "tänk om depeche skulle säga nä vi skiter i att spela everything counts. det funkar ju inte."
Ima_Tree
2013-06-27
Charmigt 90-tal med ocoola, töntiga och pubertala svennemusiker på turné i starten av sin karriär. Det är rätt så illa och osmickrande utfört, men det är även dokumentärens styrka. Viss kittlande känsla uppstår.
etape_3
2013-05-29
det bästa i dokumentären är när jocke berg är taskig, då han inte låter sin bandmedlem köpa korv och när en annan bandmedlem ser ett flygplan.
bryngel
2013-03-13
Medioker, på gränsen till trist.
HerrNenne
2013-01-22
Ganska trival men är ju bra musik och så förstås.
Raimo_1985
2012-08-21
Grym dokumentär om Kent när de var som bäst! Jag har sett den flera gånger.
Mikka
2012-05-30
Det är inget speciellt med den här musikdokumentären, även om den innehåller ett par charmiga scener och några bra låtar.
gonza
2009-12-09
Ibland är det vackert
Hives
2009-11-13
världens bästa band, finns inte mycket mera att säga...jag hela filmen, en klar 5a!