2.2

Sabotage

Medlemmarna i en DEA-insatsstyrka sänds in på ett uppdrag som officiellt är att sätta dit en drogkartell, men de beslutar sig för att även råna dem på miljontals dollar. När de har gömt undan pengarna och tror att de kommit undan stöter de på patrull i form av en lönnmördare med hämnd på agendan.

Originaltitel Sabotage
Regissör David Ayer
Manus David Ayer, Skip Woods
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Arnold Schwarzenegger, Mireille Enos, Joe Manganiello, Josh Holloway, Sam Worthington, Terrence Howard, Olivia Williams, Harold Perrineau, Max Martini, Martin Donovan (II), Gary Grubbs, Ralf Moeller, Rus Blackwell, Maurice Compte, Kevin Vance

Robkiller
2019-06-16
Polisaction. Arnold sköter sig hyfsat, men i övrigt inte mycket att ha.
92axha10
2018-02-25
Ogillade alla karaktärer i den här filmen och jag var inte intresserad hur det skulle gå.
deswhip
2018-02-01
Kanske lite överdrivet macho men jag tycker skådespeleriet var helt ok, speciellt Mireille Enos var mycket bra. Bra action! Enda problemet är storyn, jag förstår inte riktigt hur motivet bakom twisten var tänkt. Mycket underligt, därav inte bättre betyg.
sodomiten
2018-01-31
Arnold borde lagt ned skådespelarkarriären i tid. Men han gjorde inte det och nu syns han i alla möjliga skitfilmer på tv6.
Mysoxen
2017-10-29
Förstår inte alla ettor. Det här är ju riktigt bra.
Murvel48
2017-10-07
Efter det fåniga machosnacket i början tog sig filmen rejält.
Raimo_1985
2017-09-18
Korkad film på helt fel sätt. Finns inget bra med den här, förutom vissa stunder med Arnold då.
LosBerkos
2017-04-04
Välskriven film där varenda sekund med huvudpersonerna drar in en i deras väsen. Helt i avsaknad av dålig "action", och begåvad med några väldigt trovärdiga skjutscener tack vare David Ayer.
mstified
2016-09-04
Herregud! Vem skrev detta manus?! Tror inte för ögonblick att man kan sitta i bagaget utan att hålla i sig under alla dessa manövrer. Och det var långtifrån det enda som var långt över gränsen.
Rele
2016-08-18
En våldsam action och en väldigt dålig film. Jag ger en etta.