2.3

Sabrina

Sabrina växer upp hos en välbärgad familj. Som chaufförens dotter är hon 'osynlig' för de rika familjemedlemmarna, men hon vet allt om dem och blir kär i sonen David. Som världsvan och vacker ung kvinna kommer hon tillbaka till egendomen, och hon står i vägen för en stor affär.

Originaltitel Sabrina
Regissör Sydney Pollack
Manus Barbara Benedek, David Rayfiel
Genre Romantik, Komedi, Drama, 90-tal
Skådespelare Harrison Ford, Julia Ormond, Greg Kinnear, Nancy Marchand, John Wood, Richard Crenna, Angie Dickinson, Lauren Holly, Dana Ivey, Miriam Colon, Elizabeth Franz, Fanny Ardant, Valérie Lemercier, Patrick Bruel, Becky Ann Baker, Paul Giamatti

Paramis
2019-02-20
Fantastiskt bra musik som jag ofta lyssnar på. Jag gillade både Ormond och Ford i sina roller. Snäppet bättre än originalet även om Bogart stal showen i första filmen.
2018-03-07
Bara jäkligt fånig!!!
2017-10-31
2017-09-25
Eller nä, även om det inte var så mycket som direkt var dåligt så var det faktiskt ingenting jag brydde mig om och den var skittråkig och platt. Blir en etta.
2017-09-25
Originalet är ju inte fantastiskt och det här är sämre på precis alla sätt och vis. Och känns dessutom föråldrat på ett sätt som den gamla filmen kommer undan med. Ytterst svag tvåa.
LTT86
2015-09-08
Originalet är bättre.
need_sleep
2011-10-01
Se den här istället för orginalet med Bogart. Allt var inte bättre förr och film tillhör definitivt det som brukar bli bättre med senare produktionsår. En charmig historia och Julia Ormond gör sin roll bra. Harrison Ford är som vanligt lite disträ.
MrsSchnieder
2010-08-10
Ok men inte mer
ylwawa
2009-07-30
Usch
MrMario
2009-07-28
Inte en av Fords bästa och inte alls lika bra som orginalet med Bogart men ok