Safe Haven

En ung kvinna med ett mystiskt förflutet anländer till den lilla havsstaden Southport, North Carolina. Där tvingar hennes relation till en änkling henne att konfrontera den mörka hemlighet som förföljer henne.

Originaltitel Safe Haven
Regissör Lasse Hallström
Manus Gage Lansky, Dana Stevens
Genre Romantik, Thriller, Drama, 2010-tal
Skådespelare Julianne Hough, Josh Duhamel, Mimi Kirkland, Noah Lomax, Cobie Smulders, David Lyons, Red West, Robin Mullins, Irene Ziegler, Ric Reitz, Cullen Moss, Mike Pniewski, Juan Piedrahita

BenStiller
2019-05-22
Hallström hade litet stjärnstatus i början av sin Hollywood-karriär, han verkar ha tappat det mesta av den nu. Den här filmen är en "dussin-thriller" som inte lyfter riktigt. Karaktärerna känns ganska ytliga, dock skapligt välspelade. Ett plus för snygg tjej i huvudrollen och finurlig slutscen. Jag ger den en svag 3:a.
2019-01-27
Lite för mycket dravel för min smak....
kryttan
2018-05-24
Knappt så den når 2 i betyg, så sjukt förutsägbart, stereotypt och stöpt i världens tråkigaste amerika-mall. Fattar inte vad som hänt? han som gjorde så bra film förr i mitt tycke.
2017-10-29
JimmyChris
2017-07-20
Lasse Hallström vill berätta historier om människor, när han sedan blir tvungen att göra thriller av det hela med någon som vill göra snabbmatsaction så blir det en liten krock... filmen griper aldrig riktigt tag, hade krävt bättre skådisar för ett helt ok manus.
2017-01-13
Småputtrigt och förutsägbart men inte direkt otrevligt på något sätt.
okidoki
2016-11-18
Hallströms filmer brukar jag gilla. Men inte den här. Saknar själ, orkade inte ut.
Körsbär
2016-11-05
Lite för filmisk till o från, med logiken tänker jag främst på då. I övrigt helt ok, inte stark nog för en trea i min värld.
vonadel
2016-07-31
Bättre än förväntat. Bra gjord. Bra skådespel. Märks att Lasse H står bakom. Inte bara en romantisk film, utan även spännande och med ytterligare lager. Julianne Hough är dessutom väldigt trevlig.. 7/10
sawa
2016-06-16
Trevlig om än lite otrevlig emellanåt.