2.9

Safe House

Tobin Frost har undvikit att åka fast i nästan ett decennium. Tidigare var han en av de bästa agenterna som CIA haft, nu överför han istället tillgångar och säljer underrättelseinformation till vem som helst med pengar. Från handel med Nordkorea till stöd åt terroristceller ? den skada han orsakat USA går inte att mäta. Nu är han tillbaka och han bär på en hemlighet.

Originaltitel Safe House
Regissör Daniel Espinosa
Manus David Guggenheim
Genre Mysterium, Kriminalare, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Ryan Reynolds, Denzel Washington, Vera Farmiga, Brendan Gleeson, Sam Shepard, Rubén Blades, Nora Arnezeder, Robert Patrick, Liam Cunningham, Joel Kinnaman, Fares Fares, Jenna Dover, Stephen Rider, Daniel Fox, Tracie Thoms, Sara Arrington

Skapad 2012-05-09 av yajirobi
Två år efter succén med Snabba Cash har nu Daniel Espinosas Hollywood-debut Safe House gått upp på bio. Då Snabba Cash var ett karaktärsdrivet drama med inslag av action är det här en mer ful...   Läs mer »

Skapad 2012-02-23 av MelvinUdall
Matt Weston (Ryan Reynolds) är en agent långt ner i CIA:s näringskedja. Sedan ett år är han placerad i Kapstaden som tillsynsman för det ”safe house” titeln anspelar på, ett ställe för CIA ...   Läs mer »

Zok
2019-01-25
Standardaction som funkar för stunden, dock inte mer än så.
HerrNenne
2018-09-29
Helt okej standardaction utan något speciellt överhuvudtaget. Grynig, både i bild och handling.
Olof_Gronlund
2018-09-18
Tycker det är jobbigt att se filmen på sättet den är filmad, med många korta scener och många klippningar. Blir liksom inget bra flyt i actionscenerna och man får nästan ont i ögonen av alla vinklar och nya tagningar. Kändes lite som en Bond-film med alla biljakter osv och historien har man sett förut känns det som. Nä, billig action.
2017-10-23
Rift
2017-07-23
En väldigt tjatig och enformig film. Absurd intrig som inte räddas av att den delvis sys ihop på slutet.
Albion
2017-07-23
Ganska väl genomarbetad film men innehåller förstås genrens alla tröttsamma detaljer också. Tycker ändå att personbeskrivningarna görs ganska bra vad gäller Reynolds och Washington. Betyget blir en svag 3;a, dvs 3-
spielmitmir
2016-03-07
Mest jobbig!!
2016-01-03
Standardrulle med jobbig handkamera och karaktärer som man fullkomligt skiter i om de ljuger eller talar sanning och om de lever eller dör. Några scener är coola och Denzel är tuff - mer än så är det inte. (6-/15)
picklessmulan
2015-07-09
Tycker detta var en positiv överraskning. Påkostad film med bra foto och bra ljud. Manuset var bitvis lite väl amerikanskt men det var absolut inget fel på spänningen. Jag tyckte de nästan 2 timmarna som filmen var for förbi fort. Trevligt med så mycket svenska inslag i filmen och Espinoza gjorde en mycket bra Hollywooddebut. Sammantaget slutar det på en svag 4
Robodan
2015-06-26
Tillslut blir det inte så mycket av det hela. Första 30 är det ganska underhållande.