2.1

Saint

Nicholas vördas som ett helgon inom hela den kristna världen. Men i "The Saint" får vi se en annan sida av biskopen, där han kidnappar och mördar barn varje gång 5 december sammanfaller med att det är fullmåne.

Originaltitel Sint
Alternativ titel The Saint
Regissör Dick Maas
Manus Dick Maas
Genre Komedi, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Huub Stapel, Caro Lenssen, Egbert Jan Weeber, Madelief Blanken, Kees Boot, Frederik Brom, Cynthia Abma, Bert Luppes, Escha Tanihatu, Joey van der Velden, Ben Ramakers

vonadel
2014-12-25
Såg att den låg etta på någon xmas-horror-movie lista så jag tänkte att man borde nästan ge den en chans. Hade dock inga höga förväntningar, och den levde väl ungefär upp till de lågt satta förväntningarna. Intressant story, men dåligt skådespel och effekter som var något ojämna. 4/10
Ondskapt
2013-12-16
Jättebra idé, men man snålar så med elake Nicke att man blir djupt besviken.
schramm
2013-12-07
Var 35-år (eller 40:e eller 25:e, det framgick inte direkt) så åker Ghost-sångaren runt å mördar folk lite på måfå i Amsterdam i juletid. Till sin hjälp har han inte nameless ghoules den här gången, utan Holländare som man smetat skokräm i ansiktet för de ska se ut som Svarte Petter. Både racistiskt och genialt! Ja, inte lika bra som Ghost då, för dom är ju jättebra! Men hade Anne Frank tittat fram som zombie hade jag avfyrat en fyra snabbare än du kunnat säga Opus Eponymous - Special Christmas Edition!
Taliah
2012-06-03
Smått underhållande med en del snygga kills, men inte så mycket mer än så.
100tonvalspäck
2012-03-28
Snyggt filmad med okej effekter och godkänd andel blod men allt annat är förvirrat, tråkigt och charmlöst.
Cunning
2012-01-19
Hade man kunnat ge lägre så hade jag gjort det. Det är så otaligt många missar och felklipp i filmen, logik ut genom fönstret och totala klaver tramp att jag vet inte vart jag skall börja. Och jag kan inte ta upp dem här utan att spoila filmens händelseförlopp. Visserligen är det ingen seriös film men seriöst talat. En skolelev i 7e klass gör färre misstag i en kortfilm på 5 minuter än vad denna film har varje minut. Vem skrev replikerna? Vem tycker att de e coola repliker? Vem skrev storyn, eller snarare story? Vad fanken e det? *suck* Varför ödslar jag mer tid på att skriva om eländet...
coastaltown
2011-11-27