Saint Maud

Maud är en hängiven sjuksköterska som blir besatt av att rädda sin döende patients själ. Men olycksbådande krafter, och sitt eget syndiga förflutna hotar att sätta stopp för hennes heliga kall.

Originaltitel Saint Maud
Regissör Rose Glass
Manus Rose Glass
Genre Drama, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Morfydd Clark, Jennifer Ehle, Turlough Convery, Lily Frazer, Lily Knight, Marcus Hutton, Rosie Sansom, Carl Prekopp, Noa Bodner, Takatsuna Mukai

ZoIX
2021-09-05
Intresset går ned något under andra halvan då den tappar den interpersonella kopplingen mellan huvudkaraktärerna vilket är styrkan i filmen. Stabil rulle, bra längd.
ShenLong
2021-04-26
hade ingen aning om att det fanns hype kring denna. Hade jag varit först på bollen hade jag verkligen varit drivande för hypen dock. Bra och obehagligt filmad, ljuset används rätt. Filmen ökar inte tempo eller flippar ut, som konventionell skräck brukar vilja. Lite onödigt användande av CGI men jag väljer att glömma bort det. Den lämnar frågor på de rätta ställena och lyckas ibland vara obehaglig på riktigt.
Sodastream
2021-04-20
Med tanke på hypen blev jag väldigt underväldigad.
schramm
2021-04-12
morfin injektion! perfekt om du är för lat för att somna
Kimchi
2021-03-23
Alldeles för förutsebar och då blir den mest slö och långsam. Helt okej hantverk dock.
KimEkberg
2021-02-23
pendlar mellan uppfriskande och schablonartad. ibland får den feeling.
Engravadlax
2021-02-03
Meh.⠀⠀⠀⠀⠀⠀
svältaren
2020-12-05
Originell, oförutsägbar, skitbra musik. ESG!