2.1

Saints and Soldiers: Airborne Creed

Berättelser från fallskärmssoldaterna Rossi, Jones och Curtis, om deras kamp bakom fiendelinjen i Frankrike 1943.

Originaltitel Saints and Soldiers: Airborne Creed
Alternativ titel Saints and Soldiers 2
Regissör Ryan Little
Manus Lincoln Hoppe, Lamont Gray
Genre Äventyr, Action, Drama, Krig, 2010-tal
Skådespelare Corbin Allred, David Nibley, Jasen Wade, Lincoln Hoppe, Scotty Meek, Curt Doussett, Rick Macy, Trenton James, Andrew W Johnson, Brenden Whitney, Nichelle Aiden

2014-10-20
Första Saints & Soldiers var bra. Regissörens debutfilm dessutom. Men sedan har han bara gjort skräpfilmer. Inklusive denna. Ser ut som han ska göra en tredje del av detta tema också.
Djason
2014-04-27
Första filmen är vassare men även denna är en stabil krigsfilm. Corbin Allred som även är med i första filmen är med här med men spelar en annan person. Känns inte direkt som filmen har någon handling och som syns ganska tydligt mot slutet då filmen vänder i handlingen ganska tvärt.
tvamvarg
2014-02-12
Det är något med Ryan Little, det finns en form av realism i detaljerna i de här filmerna som tilltalar mig. Samtidigt innehåller storyn konstiga logiska konstigheter. Så egentligen kanske denna filmen är en tvåa men får ett snäpp högre av mig.
kervisch
2013-06-17
2 av 5 funkar att se
WinDrop
2012-10-20
Snygg och bitvis mot slutet känslosam. Tycker dock att filmen rasade i underhållningsvärde, så fort de fransktalande kom in i bilden, bortsett från dem - hade denna fått en fyra av mig.
Valross
2012-10-08
Alltså, den var inte jättedåligt spelad och inte så pjåkigt foto och inte så dålig story... men den kändes ändå... meningslös. Som en nedbantad rädda menige ryan fast med sämre skådisar och en massa hejja amerika för vi är goda hela vägen in i själen.