3.3

Saint Martyrs of the Damned

En reporter befinner sig i en by för att undersöka en rad mystiska försvinnanden när plötsligt hans vän blir bortrövad och hela byn vill se honom död.

Originaltitel Saints-Martyrs-des-Damnés
Regissör Robin Aubert
Manus Robin Aubert
Genre Drama, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Isabelle Blais, Sylvie Boucher, François Chénier, Pierre Collin, Michel Forget, Carl Hennebert-Faulkner, Germain Houde, Renaud Lacelle-Bourdon, André Lacoste, Mathilde Lavigne, Hubert Loiselle, Alec Poirier, Eve Aubert, Patrice Robitaille, Monique Mercure

Fypsy
2006-10-14
Helt underbar. Så mycket olika saker i samma film i en perfekt komposition.
kokoro
2006-09-27
Fruktansvärt ojämn är ungefär det jag har att säga. Och varför försöka trycka in så mycket på en och samma gång? Det är för genomhafsat på sina ställen. Detaljer med potential lämnas helt och hållet och ger plats åt... konstiga idéer som inte leder någonstans. Ja, den är sevärd, men... förvirrad och framför allt, ojämn.
Hangaround
2006-09-27
Som om en Lynch-liknande 10 timmars tv-serie blivit sammanklippt till 2 timmar.
abbenisse
2006-09-27
vacker film, med spännande intrig... dock verkar det som om den vill ha ned för mycket i samma film, resultatet blir lite spretigt...saknar lite av djupet, man vill ha, för ett ännu högre betyg..
Vanandapeus
2006-09-25
Den här filmen är snygg, javisst. Men den går ut väldigt hårt med chockeffekter i början för att sedan gå vidare till att bli ett franskspråkigt tvåtimmarsavsnitt av Arkiv X. Det är mysko, men inte speciellt spännande - framför allt inte i jämförelse med början.
Lenrick
2006-09-23
Jag gillar denna filmen. Det går att dra paralleller till några av Jean-Pierre Jeunets tidiga filmer. Det är lite av samma humor, och ungefär samma typ av klippning. Nu säger jag inte att denna filmen är i samma klass som Jean-Pierre Jeunets mästervärk, men den är ganska bra. Slutet var onödigt klart, annars var den väldigt mystisk och stämningsfull. Miljöerna var bland det bästa jag sett på länge. Alla vi som varit hemma hos eremiter ute på landet känner igen oss. Igenväxta trädgårdar belamrat med allt från gamla spisar till toalettstolar. Just de fantastisk äkta miljöerna var nog det som ger denna filmen sitt höga betyg.