2.1

Saknad i strid

När politikernas förhandlingar med vietnameserna för att få ut fångar inte leder någonstans, tar överste Braddock saken i egna händer.

Originaltitel Missing in Action
Regissör Joseph Zito
Manus Lance Hool, Steve Bing, Larry Levinson, James Bruner, Arthur Silver, John Crowther
Genre Action, Krig, 80-tal
Skådespelare Chuck Norris, M Emmet Walsh, James Hong, Lenore Kasdorf, Ernie Ortega, David Tress

KyLLo
2016-08-03
Chuck Norris visar upp sin bara varulvsöverkropp flera gånger. Har man inte en stor passion för b-action och Norris är filmen ett bottennapp.
lave
2016-03-15
Cannon group och Golan Globus i samarbete borgar ju för kvalitet. Och konnässören blir inte besviken. Det är balanserat, smakfullt och med sinnrik dialog rakt igenom.
2015-01-07
Då jag såg alla tre Missing In Action-filmerna efter varandra så är det svårt att särskilja dem. Denna film är väl ändå den mest intressanta av de tre filmerna även om det inte direkt är något storverk och en del scener är långsökta. Helt Ok är det dock.
Harford
2014-09-09
Glömde skriva i mitt inlägg att chuckens brorsa Aaron är stuntkoordinator och en av stuntmännen är J Claude van Damme.Men filmen blir inte bättre av det.
Harford
2014-09-09
Den här filmen saknar det mesta, men speciellt ett manus och en regissör. Och bra skådisar. Chuck Norris visar återigen att han är den sämsta skådespelaren i sin generation. Och måste alltid Chucken skjuta från höften? Regissören klarar inte av de enklaste uppgifter och resultatet blir därefter. En skitfilm från början till slut som inte ens var bra på 80-talet. Nämnde jag att foto och klippning också är botten?
ClintanTheKing
2014-03-12
Här har vi Chuck Norris i sitt esse. Känns inte som det blir så mycket bättre faktiskt. Hans vassaste prestation tillsammans med Delta. B-action på hög nivå där vi får M. Emmet Walsh som en bonus.
2013-12-27
Slutscenen är bland det bästa jag sett, för övrigt.
2013-04-15
Höjer till en trea efter nån månads eftertanke. :)
2013-03-11
Lite svår att betygsätta, den hamnar nånstans mellan 2 och 3. 2,5... 2,7. Stundtals bra action med bra musik och känsla, stundtals träigt och dålig musik, vad som drar ner filmen mest är väl att här är Norris lika stel i fejan som i resten av kroppen. Jaja, godkänd Vietnam/Post-Vietnam-action.
Solidus
2012-08-12
Trist och klumpig actionfilm med en okarismatisk Chuck som leker Vietnamhjälte. Bedrövligt verk.