2.8

Salong Kitty

Kitty äger en bordell dit soldater kommer för att slappna av. Deras rum avlyssnas dock av en officer och Kitty försöker sätta stopp för honom.

Originaltitel Salon Kitty
Regissör Tinto Brass
Manus Tinto Brass, Maria Pia Fusco, Peter Norden, Ennio De Concini
Genre Drama, Vuxenfilm, 70-tal
Skådespelare John Ireland, Ingrid Thulin, Tina Aumont, Rosemarie Lindt, Teresa Ann Savoy, John Steiner, Helmut Berger, Maria Michi, Bekim Fehmiu, Sara Sperati, Paola Senatore, Dan Van Husen, Malisa Longo, Patrizia Webley, Michele Starck, Tamara Triffez

Starkbröl
2017-02-07
Tänkte jag skulle följa upp de två usla italienska barbarfilmer jag sett (mer eller mindre av misstag) på sista tiden med lite nazi-sexploitation. Detta är en helt makalöst bisarr film och dito koncept. Huvudet exploderar av pur konstighet. Jag förstår inte ens tanken, det är massor av naket men det är inte erotiskt, det är inte riktigt porr och det saknar en story som kan engagera -- men det har en utmärkt produktion och helt okej skådespeleri. Det drar sig ibland mot Salò, men utan äcklet och den politiska ansatsen och med någon slags vilja att göra ett Cabaret-drama mitt upp i alltihopa. Resultatet är spekulativt men förvånansvärt tråkigt och alldeles, alldeles för långt.
dudson
2015-04-20
Sicket "konstnärligt" skräp! Långsamt.uselt pateiskt är bra ord för Salon Kitty.
tilapia
2014-03-09
Jag var med den här filmen rätt länge. Snygg, påkostad, lagom sleazig och förhållandevis klassig nazi-sexploitation (allt är ju relativt... skulle klassmässigt placera den nånstans i mitten mellan "The Night Porter" och alla scummiga italienska Ilsa-kopior). Skoj med slummande stjärnor som Ingrid Thulin och John Ireland bland pålitliga exploitationansikten som John Steiner, Helmut Berger och Luciano Rossi. Så visst, jag hade det rätt mysigt med en flaska Omnipollo Leon och Salong Kitty. Ett tag. För det finns absolut INGET i den här filmen som motiverar en speltid på 133 jäkla minuter! Sista halvtimmen började telefonen stjäla uppmärksamheten...
RichardEk
2013-07-20
Har sina stunder av ironisk dekadens, som scener med storskalig nakencabaret, 'freakshow' osv. Men som film griper 'Salong Kitty' inte tag och andra timmen blir en transportsträcka mot ett ganska konventionellt och förutsägbart slut.
Hypostas
2011-08-14
Jag sätter inget betyg eftersom jag bara tittade på några få scener. Det jag såg var bara värdelöst. Jag tänker inte ödsla min tid på att se hela filmen.
2010-08-16
Än en gång misslyckas Tinto Brass fatalt i sitt försök att blanda "kulturell kvalitet" med "sleaze". För snällt, för långsamt och för tråkigt. (5/15)
KurtKarlsson
2008-09-20
Rätt sjuk film men musikal inslag..
Ronnyäpple79
2008-04-04
Inte direkt chockande idag. Inte heller direkt upphetsande. Men ändå småkul ibland. Tyvärr är det alldeles för många musiknummer för min smak, vilket gör att den får en 2a..
3DDaniel
2008-04-02
Ibland var den lite för sjuk.
2008-03-25
Nazi-sleaze av de lite snällare slaget. Känns alldeles för krystad och långdragen. Kort sagt, när den är bra är den bra, emellanåt är den bara trist. Gillar inte cabaré-delarna heller