2.3

Samaritan

En ung pojke får veta att en superhjälte som man trodde hade dött efter en episk strid för tjugo år sedan faktiskt fortfarande kan leva och vara hans granne i hyreshuset mittemot.

Originaltitel Samaritan
Regissör Julius Avery
Manus Bragi F Schut
Genre Drama, Action, Science Fiction, Fantasy, 2020-talet
Skådespelare Sylvester Stallone, Javon "Wanna" Walton, Pilou Asbæk, Dascha Polanco, Sophia Tatum, Moises Arias, Martin Starr, Jared Odrick, Michael Aaron Milligan, Henry G Sanders

HerrNenne
2023-10-03
Så jobbigt när man inser efter bara 15 minuter att det här är osebart skräp. Finns ingenting bra i den här filmen överhuvudtaget förutom Stallones pondus. Att det handlade om en unge borde varnat mig. Men det är ju också en av världens sämsta ungar.
Commandante
2023-05-21
Sly är kingen.
Christofer
2023-03-28
2022-10-22: Såg typ halva sen fick det vara nog med trams. Stallone är ju en spillra numera.
Olof_Gronlund
2022-12-30
Blir en salig blandning här. Filmen tror jag fungerar bäst på barn eller personer mellan 12-17 år, samtidigt som det är för mycket våld för att så unga ska kunna se den. Absolut inget för vuxna människor, enda anledningen att jag inte ger den en etta är att det är rätt okej actionscener ändå.
Robkiller
2022-10-17
Rätt risig, men ändå kul med lite Stallone.
amam
2022-08-30
Småskön film ala Hancock fast med mer seriös ton. Helt klart inget mästerverk men också underhållande.
PeterTheW
2022-08-28
Mysig men inget nytt
STORS
2022-08-27
Sylvester ska nog gå i pension nu. Detta var bara töntigt.