3.3

Samurai X: The Motion Picture

Kenshin känner sig tvungen att lägga sig i det politiska spelet i Japans nya ordning, under sent 1800-tal. Han vill till varje pris undvika en ny och blodig revolution.

Originaltitel Rurouni ishin shishi e no requiem
Alternativ titel Requiem of an Ishin Shishi: Rurouni Kenshin
Regissör Hajiki Tsuji
Manus Yukiyoshi Ôhashi
Genre Fantasy, Action, Drama, Romantik, Anime, Animerad, 90-tal
Skådespelare Miki Fujitani (röst), Hirotaka Suzuoki (röst), Mayo Suzukaze (röst), Yûji Ueda (röst), Mina Tominaga (röst)

eowyn_cat
2010-05-24
är som ännu ett äventyr ifrån serien. ser fram emot att se de andra filmerna som jag vet kommer vara mycket bättre och intressantare att se, som berättar mer om kenshin
Jockflake
2009-10-22
Gillade inte denna film. Riktigt ful var den och storyn var inte så värst bra heller. Nej, overall en rätt taskig produktion. Och 'slut strider' sänker filmen direkt till en etta, varför skulle de skrika ut namnen på sina attacker för? Blev bara löjligt och i det avgörande ögonblicken så skriker den bisarrt töntiga kampsports karaktären (som man stör sig på i hela filmen), som bara tittar på ut "No, thats not the Flying Hammer Flash! Its the Flying Dragon Flash!". Ärligt talat.
Diagoras
2008-07-17
ännu en film med Kenshin som jag anser är riktigt bra, mycket snygg och bra handling
_soweto_
2007-09-22
Har inte sett denna än, men ser fram imot det. serien är ju överlägsen i alla fall.
foppa99
2007-09-14
snyggt med blommorna o snön, musiken är suverän.gillar den sentimentala och glorifierande inställningen till det förgångna.men filmen är ganska oengagerande
TruChan
2006-09-12
En bra film...älskar kenshin filmerna...^^
Nufan
2006-07-23
määäktigt snygg:)
c1re
2006-07-13
Det finns få saker jag sätter perfekt på, och jag gör det inte för att jag är kär i serien, utan för att jag inte hittar fel i filmen jag sett. När jag studerat alla punkter på hur jag vill att en anime ska se ut, och särsillt hur en långfilm till animen ska se ut, då är den så här.
snowman01
2006-05-29
Klart sämst i Samurai X serien, känns som ett långt utdragen Kenshinavsnitt av säsong 3 kvalité = usel :/
MaraJade
2006-01-22
Har inte sett på serien men filmen var ok. Fast Kenshin ser lite väl näpen och tjejig ut...