Samurai X: Trust & Betrayal

Mini-serie i fyra avsnitt samlade i två delar. Första Trust och den andra Betrayal. Det handlar om den unge Himura Kenshin vars vänner och familj blir brutalt mördade på en landsväg. Han själv blir räddad av Hiko Seijuro, arvtagare av den unika svärdtekniken Hiten mitsurugi ryu som han sedan lär upp Kenshin i. Efter en tid lämnar Kenshin sin mästare och går med i en allians som kämpar mot den gamla regimen.

Originaltitel Rurôni Kenshin: Meiji kenkaku roman tan: Tsuioku hen
Regissör Kazuhiro Furuhashi
Manus Nobuhiro Watsuki
Genre Skräck, Romantik, Anime, Mini-serie, Action, Drama, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Junko Iwao (röst), J Shanon Weaver (röst), Mayo Suzukaze (röst), Rebecca Davis (röst)

ericdraven
2009-08-10
lite sömnigt tempo emellanåt, men i övrigt riktigt bra.
elfenben
2009-08-07
Kanske det bästa animen jag sett. Så otroligt mycket bättre än den vanliga serien. Speciellt slutet på första avsnittet
Hanban
2009-08-01
Serien tyckte jag var fruktansvärd, men den här OVAn är bland det bästa animeväg jag sett.
EliasN
2009-07-25
Jag skulle vilja sätta en femma, men jag kan inte. :/
zila
2009-07-17
Fantastiskt bra! Den här filmen kommer jag definitivt se om många gånger :)
lucius
2009-04-20
Osammanhängande och sövande.
Semiramis
2008-09-20
Alltså jag vill ju verkligen uppskatta de här filmerna, men det är så svårt att bli engagerad. De ligger alltid som rekommenderade fyror och femmor, men gör mig alltid besviken tyvärr. Det är ju ingen dålig film, men den är mig likgiltig...
SiRikon
2008-08-23
Detta mina vänner är en mästerlig utförd OVA anime av serien Rurôni Kenshin. Filmerna är otroligt välgjorda med en superb handling tillsammans med en grym soundtrack gör denna film till en given klassiker bland anime! En solklar femma till en superb gjord film, tyvärr håller inte serien samma höga kvalite. Vare sig du ser OVA först eller serien först spelar enligt mig ingen roll.
Nimarion
2008-08-09
En OVA som är mästerligt gjord och nästintill kan kallas perfektion. Den hade gärna fått vara ännu längre och än mer karaktärsutvecklande.
Diagoras
2008-07-15
älskar Kenshin, tycker serien är mycket bra också, men den är lite anorlunda och mer barnvänlig, och man ska se den här filmen förre, ser man serien först vet man för mycket om den hör filmen vilket var mitt misstag